• Anonym (Lön)

Vikariat på äldreboende hjälp!!

Jag började jobba på ett äldreboende i oktober som vikariat och stormtrivs. Men vill så gärna veta vad jag kommer att tjäna. Vet nämligen inte om jag ''klarar'' mig denna månaden med räkningar och allt. Jobbade iallafall 8 dagar i oktober. Jag räknade med 3000 i lön denna månaden. Det betyder 375:- / dag. Jag har jobbat 1 helgdag och 1 kväll. Har ingen utbildning, när jag var på arbetsintervju pratade chefen om 107:- i timme, hon pratade om OB men vet inte om det ingår? Sen pratade hon om lite extra på kvällar och helger. Jobbat 8 timmar om dagen, ibland 6-7.

Men kan 3000 för 8 dagar stämma? Då är det ca 6000 för 16 dagar. och 9000 för 24 dagar. Låter inte så mycket.

I nov har jag redan hunnit jobba 8 dagar och hoppas på minst 8 dagar till, alltså ca 6000 i december för då klarar jag mig. Men känns ändå lite att jag borde tjäna mer. För isåfall blir 20 dagar i månaden alltså mån-fre 7500 

• Svar på tråden Vikariat på äldreboende hjälp!!
  • Oklok

Hur räknade du nu? Har du 107 i timmen så skulle du jobb 8 timmar en dag så är 107*8

• Lalatii

107 kr i timmen a´ 8 timmar ger 856 kr före skatt.
    856* 8 dagar (8 timmar/dag) det ger 6848 kr före skatt.
    Jobba 40 timmar/v det ger 4280 kr,
    På en månad med 40 timmar/v ger 17120 kr i lön före skatt!

OB-ersättningarna kan jag inte på rak arm, men prata med ditt fackförbund så kan de ta fram summorna som gäller.

• Anonym (Cellbes)

Du kan inte räkna dagslön om du får lön per arbetad timme. Ta timmarna x 107. Ta den summan x 1,12 (semesterersättningen). Lägg till ev OB. Kolla på t ex www.hurmycketskatt.se för att se vad det blir efter skatt.

• MammaBella

Mellan 6000 och 7000 kr före skatt. Sen beror det på hur mycket skatt dom drar...
    7x8x107x1.12=6711kr

Ob är ca 18kr i timmen efter kl 19 och  ca 45kr i timmen på helgen 
    Så det blir väl i runda slängar 400kr i ob ersättning. 

Gissningsvis så får du ca 5500 efter skatt 

Svar på tråden Vikariat på äldreboende hjälp!!