hej,
Vi var på Nya Zeland förra året med barnen och reste runt syd ön i ca 1 mån.
Våra höjd punkter var
- vägen mellan Haast och Wanaka - där finns många fina vandringar i olika längd och olika svårighets grad. Naturen är helt fantastisk. Den bästa dagen på resan! Detta är vad vi förväntar oss av NZ.
- Hamner springs - Vi var en dag i de poolerna där och hade en fantastisk dag
- I Dunedin åkte vi ut till Otago peninsula för att se på pingvinerna, gick till Cadbury choklad fabrik, gjorde
Taleri gorge railway resan
- Queens town har en Kiwi birdlife park som vi tyckte mycket om
- Nära Queenstown ligger Arrowtown, och hade jag vetat vad jag vet nu, hade jag bott i Arrow town och åkt till Queenstown för att göra alla utflykter därifrån.
- Hela Norra kusten av Syd ön var underbar, och vädret perfekt. Svårt att säga vad som var bäst, men vin gårdarna i Marlborough är värda ett besök, Abel Tasman national park (där du också kan välja hur långt du vill gå eller om du bara vill ta båt upp och ner). Och hade jag gjort om resan, så hade jag bott i Kaikerikeri och i Golden bay/Pohara, två (små) ställen vi uppskattade.
- Re:Start i Christchurch gjorde ett starkt intryck på mig..
Top 10 är en bra holiday park där de ofta har lekplatser, swimming pool etc vilket gör det lätt att underhålla barnen... Beställ deras club kort,så får du 10% rabatt : )
Säker på att ni får det jätte bra. Var försiktiga med solen bara.