• Anonym (Skrangelmamma)

Foglossning innan BIM

Jag har ca 10 dagar kvar till BIM (vet inte helt säkert). Vi har haft oskyddat sex kring ägglossning. Nu har jag ont i ena bäckenfogen, på precis samma sätt som i min förra graviditet (fast då kom det efter några månader). Med den graviditeten hade jag graviditetssympton (fast av annan sort) någon vecka innan BIM.

Jag vet inte säkert om jag är gravid och det är inte heller det jag funderar över (det visar sig om en vecka eller två). Det jag undrar är om någon mer upplevt samma sak - kännbar foglossning innan BIM. Om ni haft det, hur gick det under graviditeten?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-19 20:29
    Jag är gravid har det visat sig. Foglossning var mitt första symptom.
    Puffar lite för tråden och undrar om någon känner igen sig?!

• Svar på tråden Foglossning innan BIM
  • Anonym (suck)

Helt omöjligt att få foglossning INNAN en graviditet.... i så fall är det foglossning kvar sedan den tidigare graviditeten.....

• Anonym (Skrangelmamma)
    Anonym (suck) skrev 2013-11-10 17:52:22 följande:
    Helt omöjligt att få foglossning INNAN en graviditet.... i så fall är det foglossning kvar sedan den tidigare graviditeten.....

Eh, jag haft oskyddat sex vid äl, det är så man blir gravid, fick iaf jag lära mig i skolan.

Eller betyder BIM något annat än jag tror (den dag man tror att mensen ska komma)?
  • Anonym (suck)
    Anonym (Skrangelmamma) skrev 2013-11-10 17:54:53 följande:

Eh, jag haft oskyddat sex vid äl, det är så man blir gravid, fick iaf jag lära mig i skolan.
    Eller betyder BIM något annat än jag tror (den dag man tror att mensen ska komma)?

Eh, det visste även jag.....

Men ägget har inte ens fäst sig ännu, alltså är du INTE gravid, ehh.... 
  • Anonym (Skrangelmamma)
    Anonym (suck) skrev 2013-11-10 18:05:15 följande:
    Eh, det visste även jag.....

Men ägget har inte ens fäst sig ännu, alltså är du INTE gravid, ehh.... 

Hur i hela fridens namn kan du veta det?
  • Anonym (suck)
    Anonym (Skrangelmamma) skrev 2013-11-10 18:22:38 följande:

Hur i hela fridens namn kan du veta det?

Ehhh, det säger sig självt
  • Anonym (Ägg)

Hur lång är din luthealfas egentligen??

Om du har 10 dagar kvar till BIM så har du mest troligt haft ÄL för 4-5 dagar sedan och ett befruktat ägg fäster oftast mellan dag 5 och 10 och innan ägget fäster sig så känner man ingenting alls för det har inte ännu utsöndrats något hcg hormon.

• Anonym (Skrangelmamma)

Läs om, läs rätt! Jag skrev CA 10 dagar och att jag INTE VET SÄKERT.

Kära ni, det viktiga med den här tråden var inte om jag är gravid eller ej. Min fråga var om någon har haft foglossning innan BIM (vilket står klart och tydligt i TS). Jag har läst om det i ett par gamla trådar men skulle vilja få aktuell kontakt med någon som upplevt det eftersom jag av erfarenhet vet att jag påverkas av hormonförändringar tidigt i graviditeten och är rädd för att få allvarlig foglossning igen.

• Anonym (Skrangelmamma)

Jag är gravid. Foglossning var mitt första symptom.

• MinBebis

Hej! Jag plussade för 4 dagar sedan. Är idag i vecka 4+0 och började känna av foglossning idag igen Jag har ett barn på 1.5 år och jag fick foglossning i vecka 27 den graviditeten. Känd av foglossningen i 6 månader efter förlossning men väldigt svagt. Jag undrar också hur det varit för andra som har haft foglossning hur det blev i andra graviditeten och för dem som känt av det såhär tidigt..

• Anonym (Skrangelmamma)
    MinBebis skrev 2013-11-24 16:39:30 följande:

Hej! Jag plussade för 4 dagar sedan. Är idag i vecka 4+0 och började känna av foglossning idag igen smile4.gif Jag har ett barn på 1.5 år och jag fick foglossning i vecka 27 den graviditeten. Känd av foglossningen i 6 månader efter förlossning men väldigt svagt. Jag undrar också hur det varit för andra som har haft foglossning hur det blev i andra graviditeten och för dem som känt av det såhär tidigt..

Hade din foglossning släppt helt innan du blev gravid igen?

Jag hade inte känt något på nästan ett år, fram till nu...
  • Anonym (Skrangelmamma)
    Anonym (Skrangelmamma) skrev 2013-11-24 17:12:34 följande:
    Hade din foglossning släppt helt innan du blev gravid igen?

Jag hade inte känt något på nästan ett år, fram till nu...
    Oj, är nog lite trött. Såg nu att du redan skrivit det jag undrade!
  • 1978
    MinBebis skrev 2013-11-24 16:39:30 följande:
    Hej! Jag plussade för 4 dagar sedan. Är idag i vecka 4+0 och började känna av foglossning idag igen Jag har ett barn på 1.5 år och jag fick foglossning i vecka 27 den graviditeten. Känd av foglossningen i 6 månader efter förlossning men väldigt svagt. Jag undrar också hur det varit för andra som har haft foglossning hur det blev i andra graviditeten och för dem som känt av det såhär tidigt..
    Nu var det länge sedan någon skrev här, och då var det jag själv, men ändå... Jag hoppas fortfarande på att hitta olyckssystrar!
    Jag kände inte av fogarna något mer förrän i vecka 11. Jag är nu i vecka 26 och foglossningen blir långsamt värre och värre, trots att jag tar det vääääldigt lugnt (sambon sköter det mesta hemma). Jag kan gå, tom i trappor. Om jag går långsamt är det nästan utan smärta. Men jag undviker det ändå eftersom det förvärrar situationen.
    Hur går det för dig?
  • Anonym (Elin)

[quote=71637927][quote-nick]Anonym (Skrangelmamma) skrev 2013-11-10 17:50:41 följande:[/quote-nick]

Jag har ca 10 dagar kvar till BIM (vet inte helt säkert). Vi har haft oskyddat sex kring ägglossning. Nu har jag ont i ena bäckenfogen, på precis samma sätt som i min förra graviditet (fast då kom det efter några månader). Med den graviditeten hade jag graviditetssympton (fast av annan sort) någon vecka innan BIM.

Jag vet inte säkert om jag är gravid och det är inte heller det jag funderar över (det visar sig om en vecka eller två). Det jag undrar är om någon mer upplevt samma sak - kännbar foglossning innan BIM. Om ni haft det, hur gick det under graviditeten?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-19 20:29

Jag är gravid har det visat sig. Foglossning var mitt första symptom.

[/

Nu är ju detta inlägg gammalt, men vad roligt att läsa att det finns fler som plötsligt får ont i fogarna.

Vi försöker skaffa barn nr 3. Första försöket denna månad och fick några dagar efter äl plötsligt ont i sittbenen. Detta har jag bara känt när jag varit gravid. Bim - 9 idag enligt menskalendern men hade mens 9/8 och älkänningar redan 18-19e.

Ska bli spännande att se om jag är gravid. Känner mig väldigt övertygad just nu. Allt annat kan jag inbilla mig ( trötthet,sur, osv) men fogarna känns väldigt definitivt

• Mjarå

Jag känner också!!

6 dagar kvar till bim. Högg till någe fruktansvärt imorse när jag steg upp.

Brösten är ömma som bara den också. Samt molvärk de senaste kvällarna.

Ändå vågar jag inte hoppas på ett + utan förbereder mig på att mensen kommer att komma precis som vanligt -.-

Vi har försökt i snart 2 år?

Barn nr 2. Hade extrem foglossning med första för 8 år sedan.

Svar på tråden Foglossning innan BIM