• ashep

Förnya pass

Hej! Hur tidigt kan man förnya sitt pass? Jag hade läst fel och trodde mitt pass gick ut 2014 men det var tydligen 2016. Jag har nu redan bokat tid och tänkte att jag lika gärna kan förnya passet ändå. Tillbaka till min fråga, kan jag förnya passet eller kommer dom säga att det är för tidigt? Känner inte riktigt för att åka dit och sen behöva åka hem igen :)

• Svar på tråden Förnya pass
  • Harmagedon

Du kan beställa ett nytt pass samma dag du fått det. Det gamla passet makuleras.

• ashep
    Harmagedon skrev 2013-11-10 18:31:27 följande:
    Du kan beställa ett nytt pass samma dag du fått det. Det gamla passet makuleras.
    Okej, så jag kan alltså förnya det trots att det är två år kvar? Tack för snabbt svar förresten :)
  • alexs mamma
    ashep skrev 2013-11-10 18:37:53 följande:
    Okej, så jag kan alltså förnya det trots att det är två år kvar? Tack för snabbt svar förresten :)

Men det är ju verkligen en förlust affär att göra så. Du betalar fler hundra kronor för att göra ett nytt pass, det gäller bara i 5 år. hade jag varit du hade jag bara avbokat min tid att göra passet och använt det tills det går ut 2016.
  • Den och den

Ja, det kan man göra. 
    Mitt skulle ha gått ut 2015 men jag gjorde ett nytt i somras för att jag inte tyckte bilden var lik.  

• ashep
    Den och den skrev 2013-11-10 18:52:42 följande:
    Ja, det kan man göra. 
    Mitt skulle ha gått ut 2015 men jag gjorde ett nytt i somras för att jag inte tyckte bilden var lik.  
    Okej, vad bra! :)
  • Frontline

Visst vill du slänga ut 400:- kronor på ett nytt pass innan det behövs förnya så kan du göra det du lämnar bara in ditt gamla som dom klipper ett hål i...

Den och den skrev 2013-11-10 18:52:42 följande:
    Ja, det kan man göra. 

Vad gör det om inte bilden är lik?
    Vi var utomlands nu i höstas och äldsta barnet han var 10 månader när vi tog hans pass och nu fyllde han 6 år i år så vi passade på att åka innan passet gick ut...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Den och den
    Frontline skrev 2013-11-10 19:08:54 följande:
    Visst vill du slänga ut 400:- kronor på ett nytt pass innan det behövs förnya så kan du göra det du lämnar bara in ditt gamla som dom klipper ett hål i...

Vad gör det om inte bilden är lik?
    Vi var utomlands nu i höstas och äldsta barnet han var 10 månader när vi tog hans pass och nu fyllde han 6 år i år så vi passade på att åka innan passet gick ut...
    Det gör väl inte så mycket men jag ville inte ha ett pass där jag vägde 60 kg mer än  nu helt enkelt. Den bilden var inte jag. 
  • Frontline
    Den och den skrev 2013-11-10 19:13:38 följande:
    Det gör väl inte så mycket men jag ville inte ha ett pass där jag vägde 60 kg mer än  nu helt enkelt. Den bilden var inte jag. 
    Ok bra kämpat att ha gått ner så mycket i vikt måste jag säga, då kan det vara kul att byta ut det gamla så man slipper och se och bli påmind hur man såg ut...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
Svar på tråden Förnya pass