• Jamku

Varför är Findus Kalops nästan alltid så usel

Hälften av köttet är oätbart och klagomål har inte hjälpt så vi vågar knappt köpa det igen och äta. Men provar ibland då omalet kött är sällsynt i färdigmat. Köper dom billigt skit eller ska det vara segt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-11 20:05
    Det var Dafgårds
  • Svar på tråden Varför är Findus Kalops nästan alltid så usel
  • Nyfiken gul

gör kalops själv så får du bra kött och vet vad det är för innehåll.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul

jag tror hela felet med den färdigmaten är att det inte kokar klart. Det är ju enorma mängder mat som lagas och då kokar det inte färdigt. Så även om dom använder ett bra kött så blir det segt pga storkok. 

Kalopsen i skolan var ju lika äcklig den av precis samma anledning. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • M i l l a n

Allt kött skärs förmodligen av maskiner. Då följer fett och andra oätliga bitar med som man annars skär bort när man gör egen kalops.

• Frontline

Varför köper du sådan skräpmat för då?
    Själv skulle det aldrig falla mig in att köpa en kartongmiddag då kokar jag hellre korv och sen gör pulvermos av samma vatten som jag kokade korven i...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Katlan

Men varför köpa färdig kalops som är en superbaggis att laga själv?

• Ramborg
    Jamku skrev 2013-11-10 18:46:54 följande:
    Hälften av köttet är oätbart och klagomål har inte hjälpt så vi vågar knappt köpa det igen och äta. Men provar ibland då omalet kött är sällsynt i färdigmat. Köper dom billigt skit eller ska det vara segt?

Jag tror att de köper billigt skit, skär det med maskiner så att det blir dåligt putsat och sedan kokar det för kort tid. Det tillsammans med det vanliga färdigmatsproblemet att de är fega med kryddorna är nog förklaringen.
    42.
  • Jamku

Jag kokade alltid maten själv men nu är färdigmaten hyfsad, fast det är svårt att få annat än färs och kyckling. Korv och chark med nitrit vill jag undvika.

• Koppkaka

Ge fan i att köpa dålig frysmat med typ 4 procent kött i och laga själv istället. TADAAA - problem solved.

• Koppkaka

Du, läs innehållsförteckningen på den där färdigmaten innan du kallar den hyfsad. Näringsvärdet är uruselt och innehållet (kött, grönsaker t ex) är minimalt. Resten är vatten, socker och kolhydrater.

Mmmmmm..! Skräp kallas det.

Svar på tråden Varför är Findus Kalops nästan alltid så usel