• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hjälp! Älskar ju alla fem favoritnamn..
  • fluu

Väldigt fina och bra namn allihopa.

Olivia - Fint, väl vekt för min smak, kan bli fult smeknamn. Internationellt, men väletablerat i Sverige. Gångbart.

Elvira - Gillar! Sådär vackert prinsessigt utan att vara mesigt eller vekt. Det är ljuvt, men med attityd - inte så vanligt. Kan bli smeknamn. Funkar okej i alla fall på engelska. Gångbart.

Viola - Fint. Lite lantligt. Kan vara smeknamnsfritt. Funkar internationellt. Funkar i alla åldrar, men är ganska mjukt.

Vilhelmina  - Lovely! Fanns på vår lista. Ståtligt, feminint och starkt. Kan i värsta fall bli typ Minna eller Ville.... Funkar okej i stora delar av Europa och på engelska.

Agnes - Underbart! Ett namn som har allt. Klass, styrka, det är vackert, sött på ett barn, seriöst, etablerat i Sverige och funkar i stora delar av världen. Gångbart.

1. Agnes
    2. Vilhelmina
    3. Elvira
    4. Viola
    5. Olivia.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Dixie

Vilhelmina tycker jag är lite för långt, alla namnen är fina - jag röstade på Viola, det hette min mormor och är inte så vanligt!

• åttiosexan

Olivia, Elvira och Viola är kaaanske topp tre ändå (låter väldigt fina tillsammans för övrigt ;). Viola växer på mig, visst det kan tänkas vara lite väl blommigt och gulligt men det är ett etablerat gammalt namn utan krångel som dessutom är ovanligt på små idag. ..

• DenNamnbitne

Fina namn allihopa, det är väl egentligen bara Viola har har lite svårt för.

Olivia fick min röst, mycket vackert
    Vilhelmina mycket tjusigt
    Elvira vackert namn
    Agnes stiligt namn 

Svar på tråden Hjälp! Älskar ju alla fem favoritnamn..