• Anonym (oroad)

kondylom? hur ser vårtorna ut?

Jag kände precis en hård liten knöl på insidan av ena inre blygdläppen, kändes inte som vanliga talgknölar utan betydligt hårdare. Jag tänkte direkt "åh nej kondylom!" tänkte typiskt att en sån grej bryter ut nu när man är gravid.
    Jag tog i alla fall en spegel och kollade, såg att den var vit och testade att klämma. Det gick, precis som en finne fast hårdare i konsistensen (det om kom ut alltså).
    Nu undrar jag: är kondylom så? Går kondylomvårtor att klämma eller var det bara en samling talg/fett som gick att klämma ut?
    Ursäkta om det är en dum fråga men jag blir så oroad.

• Svar på tråden kondylom? hur ser vårtorna ut?
  • Anonym

Kondylomvårtos ser precis ut som en hand eller fotvårta. Vad jag vet så kan man inte klämma ut något från dem.

Var det kanske en finne du hade?

• Anonym

Det var absolut ingen kondylomvårta du hade. De går inte att klämma ur. Innehållet i de "finnar" man får i underlivet brukar vara tjockare och vitare i konsistensen än vanliga finnar. Talar av egen erfarenhet.

• Anonym (en som vet)

Det går INTE att klämma kondylom vårtor.... Har haft det och alla sa att det var nog bara finnar... men finnar ska gå att klämma!!! Min sambo o jag fick det precis när vi träffats båda två... någon som smittat någon och vi vet inte vem av oss... Men hans såg ut som små vita knottror... (lättare att se på killar) ungefär som vanliga vårtor...

Så du har troligen bara en finne!!!

• Anonym (jag med)

Hejsan!
    Jag kan också "klämma" mina talgkötlar ibland! Hemskt! Konstigt, men skänt att höra att men inte är ensam

Svar på tråden kondylom? hur ser vårtorna ut?