hur får man ensam vårdnad?
Jag vill lämna min man som också är pappa till våra två små barn. Anledningen att jag vill lämna honom är för han inte är snäll mot barnen och han gör mig till en dålig person. Han är alltid arg och sur på mig. Han bossar omkring och blir skit sur om jag glömmer göra något. Han kör med " silence treatment" och jag går konstant och är orolig för vad och när han blir arg nästa gång.. Han drar barnen ( 2, 5 och 11 mån) i en arm genom huset och slänger in dom på sitt rum. Han blir arg ifall dom ej vill äta maten och vill då tvinga in mat i munnen på dom. Han anser också att om dom gråter så ska man låta dom vara... han har slått stora barnet så han bet sig i tungan och börja blöda. Han har dängt den lilla i soffan för han skrek för mycket.. jag är så rädd att om jag lämnar honom kommer han skada barnen.. jag ger dom ursäkter och ger mig skulden ifall dom gör något han ej gillar. Jag känner att de är mitt fel. Att jag är slarvig, lat och otillräcklig. Men de ger inte honom rätten till hans beteende. Han är invandrare och har nyss fått medborgarskap.. om han får delad vårdnad är jag rädd att han försvinner med barnen.. snälla hjälp mig! Hur ska jag gå till väga? Jag dör innombords lite för varje dag. =(