• Evelina021

Håll/kramp i nedre delen av magen?

Hej, är gravid i vecka 22 (21+3) och har nu å någon veckas tid fått väldigt ont när jag går eller har sex. Det känns som en blandning mellan håll och sendrag på båda sidor om naveln. Det håller i sig tills jag vilar/tar de lugnt, då försvinner det lika snabbt som det kommer. Men det är inte det minsta skönt och ibland känns de som att jag bara vill skrika rätt ut :/ någon mer som fått såhär? Eller någon som vet vad det beror på?

• Svar på tråden Håll/kramp i nedre delen av magen?
  • Evelina021
    Sallysally skrev 2013-12-13 18:31:40 följande:
    Kan de vara sammandragningar?

Så sammandragningarna som alla pratar om kan komma när man anstränger sig? För annars har jag inga problem utan de är bara när jag ska gå korta sträckor/promenader.
  • Geléhallon89
    Evelina021 skrev 2013-12-14 19:18:28 följande:

Så sammandragningarna som alla pratar om kan komma när man anstränger sig? För annars har jag inga problem utan de är bara när jag ska gå korta sträckor/promenader.
    ja absolut, fast man kan även få det när man inte gör någonting.  Väntar andra barnet och har mycket sd både då och denna gången men mest när jag sitter still. ;P 
    Vincent 080622 <3
  • Sallysally
    ZandraClaesson skrev 2014-01-05 18:13:25 följande:
    ja absolut, fast man kan även få det när man inte gör någonting.  Väntar andra barnet och har mycket sd både då och denna gången men mest när jag sitter still. ;P 
    Vincent 080622 <3

Har också mycket sd!! Jobbigt , man blir orolig med:(
  • Geléhallon89
    Sallysally skrev 2014-01-05 22:40:35 följande:

Har också mycket sd!! Jobbigt , man blir orolig med:(
    ja men faktiskt,  vissa av dem jag får är så starka att jag får de jobbigt och andas och då blir jag lite rädd. men ska tydligen inte vara någon fara men ska prata med bm för säkerhetsskull :)
    Vincent 080622 <3
Svar på tråden Håll/kramp i nedre delen av magen?