Handskas med mitt förflutna och blicka framår. Pepp o glada tips.
Det har hänt väldigt mycket under min levnadstid än så länge, mycket som inte är positif. Det är mycket i min bakgrund som jag inte riktigt kan släppa taget om. Det är upplevelser för det mesta dels, obehagliga sånna. Det har varit väldigt mycket negatift som har satt käppar i mitt liv och jag har trottsat alla odds. Framför allt är det mer människor som jag har fortfarande lite svårt att handskas med. Sitter kvar sen gammal mobbnign när jag gick i skolan, dock har min gamla mobbare bett om ursäkt nu när vi är vuxna. Dock har jag fortfarande minnen uppe i bakhuvudet i från den perioden då jag blev mobbad som jag inte kan släppa riktigt än. Jag är ochså väldigt ensam och har inga runt omkring mig. Inga vänner det mesta togs i från mig när mobbnign pågick sen dess har jag inte orkat lägga energi på att skaffa nya vänner, men nu i vuxen ålder vill jag faktiskt ha några och försöka igen. Dock är det inte särskilt många som accepterar mig för den jag är , fortfarande. Idag lever jag dock ett vuxet liv ochså, något jag får lägga en extra tanke på. Jag har ändå svårt att släppa mitt förflutna, på grund av de dåliga som skett. Mår idag mycket bättre har en underbar sambo som ger mig stöd han har varit med om mobbnign han ochså så vi har något att prata om även han säger att jag gräver ner mig i det förflutna en smula för mycket. Jag är redo för en förändring, vill förändra mig till något änu bättre för att må bättre. Det är detaljer som fortfarande gnager i bakhuvudet som även är i nutiden ibland blir allting för mycket och det kan bli jobbigt. Dock går jag inte och gräver ner mig för det, men blir ändå lite nerstämd. Känns som jag aldrig kommer någon stans utan hamnar tillbaks till samma ruta som förut. Vill ha en knuff framåt. Komma någon vart. Vill ochså kunna handskas med mitt förflutna, en vän till mig tyckte att jag hade fått genomlida tillräckligt. Att jag inte ska behöva uppleva så mycket. Jag vill ha ett bra liv, begär egentligen inte mer än så, bra människor i mitt liv som inte vill förstöra, som stöttar. Ja. Låter kanske mycket men, behövde detta idag va jag deppad för allt blev för mycket. Vill studera o allt sådant men som sagt kommer ingen vart o känner mig värdelös. Lite pepp och positiva tankar i från er tack.
Kram.