• Anonym (Trasig kvinna)

    Allergiker & vill bli mamma

    Är så sjukt orolig över hur jag ska klara


    mat som är allsidig (är allergisk mot allt för många födoämnen) hur jag lyckas gå ner i vikt, hur många kalorier behöver jag få mig vid graviditet så jag inte skadar fostret förse mitt eventuellt foster med folsyra & b12 när jag själv har en brist (som visserligen behandlas med behephan och folacin). Räcker min medicinering eller behöver den höjas?  ärver mitt foster min laktosintolerans om jag äter laktosfritt hela graviditets & amningstiden?
  • Svar på tråden Allergiker & vill bli mamma
  • Allergiexperten

    Hej! Det här är inte en fråga för allergiexperten men jag ska försöka svara på det jag kan. 
    När man är gravid så får barnet näring av mamman och om mamman är undernärd kan det även skada fostret. Ät den kost du normalt brukar äta, om du mår bra av din kost så mår även barnet bra av din kost. Prata med barnmorskan om du är orolig.
    Din fråga om att gå ner i vikt under graviditet förstår jag inte, när man är gravid ska man gå upp och inte ner i vikt. 
    Om du behöver höja medicinering pga graviditet är en fråga som du ska ta upp med den läkare som har ordinerat medicinen.
     Om man är laktosintolerans kan barnet ärva denna men laktosintoleransen uppstår hos barnet vid tidigast 5-6 års ålder.
    vänliga hälsningar Anitha 
     

  • Anonym (Trasig kvinna)
    Allergiexperten skrev 2013-11-17 14:05:09 följande:
    Hej! Det här är inte en fråga för allergiexperten men jag ska försöka svara på det jag kan. 
    När man är gravid så får barnet näring av mamman och om mamman är undernärd kan det även skada fostret. Ät den kost du normalt brukar äta, om du mår bra av din kost så mår även barnet bra av din kost. Prata med barnmorskan om du är orolig.
    Din fråga om att gå ner i vikt under graviditet förstår jag inte, när man är gravid ska man gå upp och inte ner i vikt. 
    Om du behöver höja medicinering pga graviditet är en fråga som du ska ta upp med den läkare som har ordinerat medicinen.
     Om man är laktosintolerans kan barnet ärva denna men laktosintoleransen uppstår hos barnet vid tidigast 5-6 års ålder.
    vänliga hälsningar Anitha 
     
    Stort tack för svar! Lite skönt med vägledning när man känner sig väldigt rådvil. 

    {#emotions_dlg.flower} 
Svar på tråden Allergiker & vill bli mamma