Jag har varit med om det, dagen efter blev jag väldigt öm i halsen och fick ont/ blev svullen. Dock blev jag även sjuk "på riktigt" med feber och det slutade med att jag fick åka till vc och få penicillin, så jag vet inte om det va pga sexet eller om jag hade blivit sjuk ändå eller att jag hade en halsfluss på G och att sexet förvärrade. På vc sa de att de va halsfluss, men de tog inga prover utan kollade bara i halsen och konstaterade att jag var svullen och hade halsfluss fläckar, men om jag hade sagt att problemen kommit efter oralsex så hade de väl antagligen gjort prover. Men medicinen gjorde allt bra och nu (ca 2 år senare) har jag inte fått besvär av det igen, så slutet gott allting gott antar jag :) och just det, på tal om herpes så har jag nu i samband med graviditet blivit testad för massa olika sjukdomar och alla var neg. så inte herpes iaf :) Får du vita fläckar på halsmandlarna? I så fall är det antagligen halsfluss. Har du stora halsmandlar även om du inte är sjuk? Jag har det, och då blir det ju lixom "trängre" i halsen och när man trycker in kuken så blir ju mandlarna klämda, så då är det ju inte konstigt om man blir öm efter.