• Anonym (Ont)

Nästan som halsfluss efter jag "deep throatat".

När jag sugit av min kille och tagit kuken långt ner i halsen, när jag har gjort det rejält och länge, så kan jag få nästan symptom på halsfluss någon dag senare. Kom på det bara nu för ett tag sen att det måste hänga ihop när jag jämt får ont i halsen efteråt. Någon annan som varit med om samma?!

• Svar på tråden Nästan som halsfluss efter jag "deep throatat".
  • Lena

Herpes kan ge förkylningssymptom i halsen vid oralsex...

• Anonym (Deep throat)

Jag har varit med om det, dagen efter blev jag väldigt öm i halsen och fick ont/ blev svullen. Dock blev jag även sjuk "på riktigt" med feber och det slutade med att jag fick åka till vc och få penicillin, så jag vet inte om det va pga sexet eller om jag hade blivit sjuk ändå eller att jag hade en halsfluss på G och att sexet förvärrade. På vc sa de att de va halsfluss, men de tog inga prover utan kollade bara i halsen och konstaterade att jag var svullen och hade halsfluss fläckar, men om jag hade sagt att problemen kommit efter oralsex så hade de väl antagligen gjort prover. Men medicinen gjorde allt bra och nu (ca 2 år senare) har jag inte fått besvär av det igen, så slutet gott allting gott antar jag :) och just det, på tal om herpes så har jag nu i samband med graviditet blivit testad för massa olika sjukdomar och alla var neg. så inte herpes iaf :) Får du vita fläckar på halsmandlarna? I så fall är det antagligen halsfluss. Har du stora halsmandlar även om du inte är sjuk? Jag har det, och då blir det ju lixom "trängre" i halsen och när man trycker in kuken så blir ju mandlarna klämda, så då är det ju inte konstigt om man blir öm efter.

• Anonym (hej)

ör mig känns det alltid som jag fått halsfluss dan efter man deepthroatat. Går över så tror inte det är nån fara, är väl ganska naturligt att det känns efter man gjort något sådant. 

• Kuksugare02

Jag får ofta halsfluss efter avsugning. Halsfluss orsakas ju bl a av streptokocker och dom finns ju på huden. Tror helt enkelt att det finns streptokocker på kuken och när dom kommer i kontakt med halsmandlarna så fastnar bakterierna och växer. Har märkt att om man är noga med att han duschar eller tvättar av kuken innan, så hjälper det.

• Anonym (Anon)

Visst finns möjligheten till att man kan få en infektion efter den typ av sex. Men det mest troliga är att du har fått "skavsår" efter friktionen. Då ifall du har tagit honom djupt och stött emot mjukdelarna i halsen. Vävnaden där är ganska känslig och kan hos en del lätt bli irriterad. Därför är mycket glid (saliv, glidmedel) att rekommendera ifall man skall ge sig på saker som t.ex deep throat 

• JessicaR

Jag vet att när jag hade träffat min nya kille i början där så gjorde jag detsamma som dig djup ner i halsen. Och dagarna där på hade jag sjukt ont i halsen och fick feber osv. Jag fick körtelfeber, så det beror helt på vem man träffar och vad man själv vart med om innan. Annars så har ju killar bakterier på könsorganet som hals mandlarna inte tycker om ibland. Och man kan få få liknande symptos som halsfluss men att det bara svullnar upp och gör ont.

Svar på tråden Nästan som halsfluss efter jag "deep throatat".