Anonym (Lotta) skrev 2013-11-11 20:22:00 följande:
Jag känner igen mig! Ungefär samma grundförutsättningar, förutom att min man är egen o jobbar typ dygnet runt... Jag har iaf gjort en liten förändring och precis hoppat av mitt chefsjobb. Har nu ett jobb som kräver mycket, ungefär samma lön, men ingen personal. Vilket innebär att när jag är hemma är jag hemma på ett helt annat sätt nu. Egentligen vill jag även gå ner i tid till 75% men jag tar små steg i taget. Att byta stad, är det ett måste? Kan ni inte flytta till en kranskommun? Mycket billigare men ni kan behålla era relationer?
Vi har funderat på kranskommuner men då måste man bra långt ut om vi ska få ner våra boendekostnader. Att flytta och få ner boendekostnaderna är ett stort huvudmål om vi tar steget, just för att båda vill jobba deltid. Tyvärr är villor med stora ytor väldigt dyra även i kranskommunerna så det känns inte som någon lösning.
Inget ont om kranskommunerna men vi känner oss inte sugna på någon av dem och då kan vi lika gärna lämna Stockholm.
Haken är ju att vi STORTRIVS i innerstan men vill verkligen inte dra på oss 5-6 miljoner i lån som det skulle bli om vi skulle få lite yta omkring oss.
GAAAHHH Ångest!!! Det är verkligen inte bara att rycka upp en hel familj.