Abort v. 12?
Hej!
Jag har velat fram och tillbaka på om jag verkligen vill vara tvåbarnsförälder eller inte. Jag har ju min plan. Att bli polis och uppfostra vår dotter och ge henne allt jag kan ge osv. Men nu så blev vi gravida igen, oplanerat. Är endast 21 år och känner att jag fått skjuta upp en hel del, dottern kommer vara 1 år och 4 månader när nästa kommer. Jag och sambon bestämde oss för att behålla för några veckor sedan, men nu så har han berättat för sin mamma och hon blev skogstokig och tyckte jag skulle göra abort direkt osv osv.
Och efter många om och men så orkar jag faktiskt inte det här. Har redan nu en helvetesgraviditet då dotter är så jobbig och jag orkar inte med nånting, är jätterädd för förlossningen och längtar inte ens efter barnet i magen. Vill inte få det jobbigare än vad jag redan har det med vår dotter.
Så nu funderar jag på att bara ge upp och göra abort nu i veckan. Så har jag det överstökat.
Men vågar samtidigt inte göra abort nu när det gått så långt? Gör det jätteont? Är det hemskt? Kommer jag ångra mig? Borde jag bita ihop och föda barnet och sen bara sterilisera mig efteråt så jag inte kan bli gravid mer? Jag vet att jag kommer älska barnet, men jag vet också att ett till barn inte kommer göra mig lyckligare.