• Tezz01

bärsjal eller sele till 1-åring

Hej skulle behöva lite hjälp av er som har erfarenhet.
    Vi ska åka till Thailand i februari och då är vår lillkille strax över 1 år.
    Vi kommer att ha med vår bugaboo bee+ på resan men vill också ha något att bära honom i på flygplatsen och i planet. Vad rekommenderar ni?
    Han är en lång och tung kille. Nu som 9 månaders väger han ca. 13 kg och är 80 cm lång så lite mer än det kommer han ju vara i februari.
    Tack för hjälpen

• Svar på tråden bärsjal eller sele till 1-åring
  • Greatjen
    Tezz01 skrev 2013-11-11 13:37:21 följande:

Hej smile1.gif skulle behöva lite hjälp av er som har erfarenhet.
    Vi ska åka till Thailand i februari och då är vår lillkille strax över 1 år.
    Vi kommer att ha med vår bugaboo bee+ på resan men vill också ha något att bära honom i på flygplatsen och i planet. Vad rekommenderar ni?
    Han är en lång och tung kille. Nu som 9 månaders väger han ca. 13 kg och är 80 cm lång så lite mer än det kommer han ju vara i februari.
    Tack för hjälpen smile2.gif

Flygplatserna brukar ha sittvagnar att låna på flyget får du låta honom gå lite då och då i gången (om han kan gå förstås) bärsele för 1 årig det vet jag inte om det e lämpligt
  • Tezz01
    Greatjen skrev 2013-11-11 13:52:06 följande:
    Flygplatserna brukar ha sittvagnar att låna på flyget får du låta honom gå lite då och då i gången (om han kan gå förstås) bärsele för 1 årig det vet jag inte om det e lämpligt
    Vill ha något att bära honom i också då vi kommer mellan landa i Istanbul i 3 timmar kl. 23, så tror han kommer vara väldigt trött
  • Greatjen
    Tezz01 skrev 2013-11-11 13:57:38 följande:
    Vill ha något att bära honom i också då vi kommer mellan landa i Istanbul i 3 timmar kl. 23, så tror han kommer vara väldigt trött smile1.gif
    Jag tänkte mest på din rygg sin tar en hel del stryk om du bär honom
  • Tezz01
    Greatjen skrev 2013-11-11 14:05:16 följande:
    Jag tänkte mest på din rygg sin tar en hel del stryk om du bär honom
    Tack för omtanken, har tänkt bära honom på tex planet om han har svårt att somna, att kunna vagga honom och samma på flygplatsen.
  • PrinsessanLeia

Med en ergonomisk bärsele är det helt ok att bära en ettåring. Dessa har vadderade höftband så man ibte belastar axlarna så mycket. http://ergobärsele.se/

• Tezz01
    PrinsessanLeia skrev 2013-11-11 14:03:32 följande:

Ergo bärsele, du kan bära både fram och på ryggen, eller någon annan ergonomisk bärsele alt sjal.

Har du erfarenhet av sjal? Hur svårt ät det egentligen att knyta dom?
  • Tezz01
    PrinsessanLeia skrev 2013-11-11 14:11:38 följande:

Med en ergonomisk bärsele är det helt ok att bära en ettåring. Dessa har vadderade höftband så man ibte belastar axlarna så mycket. http://ergobärsele.se/

Tack för länken
  • PrinsessanLeia

Om ni planerar fler barn rekommenderar jag verkligen en ergonomisk bärsele, och andrahandsvärdet är högt på en ergo

• Tezz01
    PrinsessanLeia skrev 2013-11-11 14:15:35 följande:

Om ni planerar fler barn rekommenderar jag verkligen en ergonomisk bärsele, och andrahandsvärdet är högt på en ergo

Nä nu har vi 3 st så det räcker men man kan ju alltid löpa en ny och sälja sen
Svar på tråden bärsjal eller sele till 1-åring