• hormonelle

Vad gjorde att eran separation ledde till skilsmässa el återförening?

Hej! Jag gör en uppsats om "Leder separation till skilsmässa eller återförening?"

Kommentera gärna vad det var som  gjorde att separationen ledde till återförening (tex ökad förståelse varann emellan, ett bra sexliv, nyskapad tid för varann, ekonomiska skäl, socialt tryck, barnen, ensamkänslan)

Vad gjorde att eran separation ledde till skilsmässa?  (tex. växt ifrån varandra, olika värderingar, för lite tid tillsammans, psykisk el fysisk misshandel, otrohet, ekonomi, praktiska konflikter, ingen sexuell attraktion, missbruk, känner sig oälskad i relationen)

Tacksam för eran hjälp!    Med vänlig hälsning Marie 
  • Svar på tråden Vad gjorde att eran separation ledde till skilsmässa el återförening?
  • Anonym (för mig)

Min orsak till att återförenas med barnens pappa var ekonomin. Det höll i två år sen var separationen ett faktum igen.

Nu tror jag separerade har större hjälp av soc. I mitt fall var det så att jag precis avslutat en utbildning och iom separationen kunde jag inte söka jobb där jobben fanns, jag hann itne hem till dagis stängde. Inte kunde jag flytta heller då pappan vägrade.
    Soc nekade hjälp med anledning av att vi fortfarande var gifta så vi var försörjningsskyldiga gentemot varandra. Han vägrade betala något, han vägrade tom underhåll så länge han kunde då han ljög och sa att han hade varannan v. Jag kunde inte bevisa att det var lögn förrän efter ett bra tag. Idag har jag för mig, men jag vet inte, att man ska kunna påvisa att man inte bor ihop, genom folkbokföring tex, så ska man få hjälp.

Svar på tråden Vad gjorde att eran separation ledde till skilsmässa el återförening?