Vad tycker ni om namnet Burk?
Är gravid i vecka 30 nu. Kurt Burk Åke Engström-Andersson (Burk är tilltalsnamnet). Vad tycker ni är det, fint eller fult? Syster heter Humla. Har i åtanke att namnet även ska funka internationellt.
Är gravid i vecka 30 nu. Kurt Burk Åke Engström-Andersson (Burk är tilltalsnamnet). Vad tycker ni är det, fint eller fult? Syster heter Humla. Har i åtanke att namnet även ska funka internationellt.
Burk? Stava Burke istället så slipper ungen bli kallad plåtburk och andra elaka namn...
Tycker det låter helt okej om man bara kan glömma bort vad det betyder - vilket jag inte lyckas med sålänge jag uttalar det på svenska. Funkar internationellt men inte nationellt för mig ;)
Nee, det påminner mig för mycket om "Gurk-Burk"...
nä, nix, icke och nepp! inte för min del!
Jag tänkte direkt på Burk-Curt
www.aftonbladet.se/nyheter/article11769212.ab
Hahahaha
Men nej..
Avskyr ni erat barn så mycket?
Jag kan förstå att det är kul med lite originella namn...men Burk?...är inte det att gå lite för långt`? det är helt oundvikligt att inte tänka på en burk när man hör det...Och det första jag tänker på är gurk-burk....Tänk på att ditt barn ska växa upp med detta namn...sätt dig in i situationen att gå i skolan och heta Burk....Det är rent ut sagt elakt och själviskt att döpa sitt barn till nått som föder mobbing...(tyvärr kommer mobbing aldrig försvinna)...
Riktigt ap-fult, hela namnet faktiskt !
Inspirerades ni från Gurk-burk eller Burk-kurt?