• Anonym (Är det så?)

Bruna ögon?

Jag är en kille och har bruna ögon. Jag själv tycker inte bruna ögon är fint- och avskyr mina ögon. Skulle hellre haft blåa eller gröna. Känns mer avslappnat att titta in i. Får för mig att de flesta tjejer inte gillar bruna ögon hos en kille. Rätta mig om jag har fel?

• Svar på tråden Bruna ögon?
  • Morningglory

Det är nog hugget som stucket med ögonfärgen. Vissa föredrar gröna, andra blåa, andra bruna osv.

• jennii89

Bruna ögon på killar e det absolut vackraste :) kan kanske bero på att jag själv har havs/isblå ögon. Man brukar tycka motsatsen är finare :p

• Anonym (Snyggt)

Mörka ögon är ju vackert. Och sexigt. Och ser inbjudande ut. Blå ögon är ju så vanligt och lite trist här uppe hos oss i Norden. Det allra snyggaste är en brunögd med blont hår. Sååå fint.

• Anonym (3 barnsmamma)

Jag tycker bruna ögon är fint, ser "varmare" ut. Är glad att ett av mina barn fått bruna ögon, blå ögon har ju "alla" i Sverige.

• straw2008

Finns ju många bruna nyanser. Själv föredrar jag grön, blå, ljusbruna. Fixar inte för mörka, liksom då de blir helt orange-bruna.

I kinamockaskogen.....
  • Anonym (j)

har nog aldrig sett ett par bruna ögon på en man som inte varit fina :)  ger en varm blick som någon skrev

• Bellamio

Min fästman har chokladbruna ögon, sonen har fått hans ögon och dottern mina blå.

• Anonym ((:)
    Anonym (3 barnsmamma) skrev 2013-11-11 21:47:18 följande:
    Jag tycker bruna ögon är fint, ser "varmare" ut. Är glad att ett av mina barn fått bruna ögon, blå ögon har ju "alla" i Sverige.
    håller verkligen med dig! blåa ögon ser kalla ut, ganska tråkigt, men bruna ögon ser exotiskt och vackert ut, något man drunknar i. Och så tycker jag att bruna ögon är något man slappnar av i
Svar på tråden Bruna ögon?