• Anonym (elaka styvmodern)

Jag orkar inte....

Detta är mest en gnälltråd eller tja allt känns lite hopplöst. Jag blev gravid snabbt med min kille så vi flyttade ihop snabbt. Jag har två barn sedan innan och han ett. Jag har ett på heltid och ett var tredje vecka, Hans e varannan vecka. Det e tre pojkar i åldrarna 5 och 6. Hans har adhd problematik och jag e så trött på de eviga konflikterna. Det e tjat tjat och tjat för att ha en fungerande vardag som inte fungerar. 

Detta går ju ut över mina pojkar också. Hans står ständigt i centrum. Allt efter att tiden lider så våndas jag varje vecka han kommer för jag orkar inte att vara sur hela tiden och vilja fly ifrån mitt hem. Jag vet att han inte kan hjälpa de men jag känner som jag gör ändå. Jag behandlar dem lika men jag har svårt att vara lika hjärtlig.

Detta e inte rätt mot någon av oss egentligen. Jag försöker prata med min sambo men han blir bara arg, men vill inte att jag ska flytta.  Antingen måste jag acceptera läget eller flytta inget av alternativen e lätta. 

Ett barn e ett barn ju jag e vuxen. Jag har bett att vi ska söka hjälp så vi kan hantera honom på ett bättre sätt, men min kmarl vill inte då han hade samma prblematik och hans mamma tvingade honom på en  massa sånt.  

• Svar på tråden Jag orkar inte....
  • Anonym (nn)

Jag har ingen erfarenhet av adhd o har inga bra råd om det men det är befängt att mannen inte vill söka hjälp med dig. Ta reda på exakt vad han ogillade när hans ex drog med hnm till en massa o övertyga hnm att det är annorlunda med dig. Du är du o hon är hon o det är ett idiotiskt argument från hans sida att neka er hjälp. Han måste göra vad som krävs för att er nya relation ska hålla.

• Anonym (a)
    Anonym (nn) skrev 2013-11-12 11:00:21 följande:
    Jag har ingen erfarenhet av adhd o har inga bra råd om det men det är befängt att mannen inte vill söka hjälp med dig. Ta reda på exakt vad han ogillade när hans ex drog med hnm till en massa o övertyga hnm att det är annorlunda med dig. Du är du o hon är hon o det är ett idiotiskt argument från hans sida att neka er hjälp. Han måste göra vad som krävs för att er nya relation ska hålla.
    Hans mamma var det väl ändå?
    Men jag håller med om att det vore bra med hjälp för den här familjen. Nästa barn kanske också får AHDH och då är det ju bra om de redan nu har skaffat sig strategier och förståelse för att kunna vara det barnet till hjälp. 
  • Anonym (nn)
    Anonym (a) skrev 2013-11-12 11:07:28 följande:
    Hans mamma var det väl ändå?

Men jag håller med om att det vore bra med hjälp för den här familjen. Nästa barn kanske också får AHDH och då är det ju bra om de redan nu har skaffat sig strategier och förståelse för att kunna vara det barnet till hjälp. 

Jag utgick ifrån att det är pojkens mamma som avses = mannens ex, men det är sant, skulle kunna vara mannens mamma = ts svärmor.

Aha, det var när mannen själv var barn, hans mamma drog runt hnm på en massa. Men det måste ju vara stor skillnad på då och nu, måste va minst femton år sen? Då vet han ju hur det känns o kan va ett bra stöd.

Är väl ändå inget argument att inte ens försöka, skulle det va nåt som inte verkar bra kan man ju ifrågasätta o i värsta fall avstyra.
  • Anonym (a)
    Anonym (nn) skrev 2013-11-12 11:44:05 följande:

Jag utgick ifrån att det är pojkens mamma som avses = mannens ex, men det är sant, skulle kunna vara mannens mamma = ts svärmor.
    Aha, det var när mannen själv var barn, hans mamma drog runt hnm på en massa. Men det måste ju vara stor skillnad på då och nu, måste va minst femton år sen? Då vet han ju hur det känns o kan va ett bra stöd.
    Är väl ändå inget argument att inte ens försöka, skulle det va nåt som inte verkar bra kan man ju ifrågasätta o i värsta fall avstyra.
    Ja, så tolkade i alla fall jag saken. Får se vad ts säger. Men håller med, måste ha hänt massor på bemötandefronten vad gäller NPF!
  • Anonym (nn)

Måste fråga, vad står NPF för?

• Anonym (a)
    Anonym (nn) skrev 2013-11-12 11:47:20 följande:
    Måste fråga, vad står NPF för?
    Neuropsykiatrisk funktionsnedsättning.
  • Anonym (elaka styvmodern)

Det var min sambos mamma som drog med honom. 

Jag skrev rörigt igår sorry. Vi har bott tillsammans sedan maj och vår dotter föddes för en månad sedan. Att vår dotter föddes för en månad sedan har säkerligen också med att göra att är less på situationen.

Jag e så trött på att gå och vänta på nästa konflikt så jag e sur hela tiden för jag vet att det kommer komma en konflikt när som helst. Detta gör ju att det blir synd om pojken också för jag missar dem goda sidorna hos honom för han e en nagel i ögat på mig hela tiden. Jag kämpade och kom på många förslag på att bemöta honom tidigare men efter att inget ger resultat och mannen vägrar ta hjälp känner jag att det  e hopplöst hela sitsen.

Svar på tråden Jag orkar inte....