• Anonym (Rörd)

Min sambo tar på mig i sömnen

Jag och min sambo har ett problem som vi inte vet hur vi ska lösa.

Det är nämligen så att han har börjat ta på mig när vi sover, och jag har vaknat varje gång (tror jag) jag känt hans hand mellan mina ben. Första gången det hände blev jag arg för jag trodde han var vaken själv och gjorde det i smyg, så jag slog honom och han vaknade och frågade varför jag slogs. Jag sa som det var och han blev väldigt chockerad.

Vi har pratat om det här i vaket tillstånd och han vet inte alls varken ATT han gör det, eller VARFÖR.

Hur ska vi få stopp på det här? Ingenting har så vitt jag vet förändrats i vår vardag som skulle kunna påverka hans drömmar eller liknande. Sexlivet är bra som det alltid har varit, han är inte stressad eller på något sätt "rastlös".

Snälla hjälp! Vad kan vars anledningen till att han försöker röra mig i sömnen?

• Svar på tråden Min sambo tar på mig i sömnen
  • Anonym (iii)
    Anonym (b) skrev 2013-11-12 00:27:02 följande:
    Min sambo tar på mig också. Ett par gånger har han, till min stora glädje, satt på mig. Mitt i allt har han vaknat och undrar vad fan som händer.

www.aftonbladet.se/halsa/somnklubb/article125...
    HAHA låter precis som min sambo
  • Anonym (iii)
    Anonym (Rörd) skrev 2013-11-12 00:18:20 följande:
    Jag och min sambo har ett problem som vi inte vet hur vi ska lösa. Det är nämligen så att han har börjat ta på mig när vi sover, och jag har vaknat varje gång (tror jag) jag känt hans hand mellan mina ben. Första gången det hände blev jag arg för jag trodde han var vaken själv och gjorde det i smyg, så jag slog honom och han vaknade och frågade varför jag slogs. Jag sa som det var och han blev väldigt chockerad. Vi har pratat om det här i vaket tillstånd och han vet inte alls varken ATT han gör det, eller VARFÖR. Hur ska vi få stopp på det här? Ingenting har så vitt jag vet förändrats i vår vardag som skulle kunna påverka hans drömmar eller liknande. Sexlivet är bra som det alltid har varit, han är inte stressad eller på något sätt "rastlös". Snälla hjälp! Vad kan vars anledningen till att han försöker röra mig i sömnen?
    Min sambo "lider" av sexsomnia, det har hänt (ganska ofta i perioder faktiskt) att han börjar ha sex med mig i sömnen. I början hade jag inte en aning om att han inte var medveten om vad han gjorde då jag oftast var vaken när det hände (nu har jag faktiskt ingenting emot att vakna av sex med min sambo heller, även om det vore trevligare ifall han var vaken ;))

Jag har inga direkta tips, oftast när det händer numera brukar jag bara avleda honom eller vad man ska säga. Tror inte det är någon mening att bli arg då dom inte är medvetna om vad dom gör. Jag vet att min sambos tidigare flickvänner inte tagit det på samma sätt som jag, och det har varit väldigt jobbigt för honom eftersom han inte kan rå för det. Kanske går det att söka hjälp någonstans?  
  • Anonym (anonym)

Förstår inte vad problemet är..

• Anonym (här med)

Både mitt ex och min kille gjorde/gör samma sak. Oftast brukar jag vara vaken eftersom jag somnar sent och både exet och min nya somnar fort. 

Min kille kan vända sig och och titta på mig lite mystiskt, sen tar han tag i mitt huvud och kysser mig helt passionerat som man bara ser på film haha! Sen börjar han ta på mig och då tar jag tillbaka, där någonstans brukar han vakna till och då börjar vi ha sex. Jag älskar när det här händer!!  :D

Jag bad även exet att ha sex med mig om jag somnat, låter sjukt men jag älskar att vakna av att killen har mysigt sex med mig. Då blir jag extra sugen, även om jag vaknade till ibland så försökte jag låtsas sova vidare en stund till och känna hur han var försiktig för att jag inte skulle vakna. Supermysigt ju!

Min nya kille vill inte riktigt göra det när jag sover men han gör det däremot i sömnen så det duger ändå ;) 

• Anonym (Likadant)

Jag har vaknat ett x antal gånger av att min sambo har runkat av mig i sömnen. Jag har vaknat varje gång och avlett det hela, ser det inte som ett problem känns mer bara som en rolig grej. 

• Anonym (Chocoholica)

Ha själv gjort samma sak under sömnen. Det där kan uppstå när man har fruktansvärt stressiga perioder. :$

• Anonym (Rörd)

Tack för alla svar. Jag har egentligen inte heller någonting emot det, även om jag anser att sexuell kontakt är trevligare i vaket tillstånd, blev mest chockad första gången det hände därav min "ilskna" reaktion.

Det mest irriterande är väl ändå när han börjar pilla och smeka och sen avslutar och drar världens snarkning när jag väl blivit på humör, haha.

• Anonym (iii)
    Anonym (Rörd) skrev 2013-11-12 20:08:31 följande:
    Tack för alla svar. Jag har egentligen inte heller någonting emot det, även om jag anser att sexuell kontakt är trevligare i vaket tillstånd, blev mest chockad första gången det hände därav min "ilskna" reaktion.

Det mest irriterande är väl ändå när han börjar pilla och smeka och sen avslutar och drar världens snarkning när jag väl blivit på humör, haha.
    Hahahaha! Det där känner jag igen mig så väl, han kan typ börja ta på mig och sen helt plötsligt slutar och bara somnar om. Morr!!!
Svar på tråden Min sambo tar på mig i sömnen