• Fluffisarna

Tips på 1-års tårta!

Jag funderade på att göra pannkakstårta till min dotters 1-årsdag imorgon, men har börjat fundera på om en vanlig tårta inte är lättare!
    Vad har ni haft för fyllning i era barns 1-års tårtor?

• Svar på tråden Tips på 1-års tårta!
  • Snubbelfot

Bananfyllning, det gillade sonen

• Z05

Jag är också ute efter något bra tips på fyllning. Vi var på kalas i helgen och då hade dom bananmos och jordgubbs mouse imellan bottnarna.. Jag skulle vilja ha något annat än banan eftersom det är så vanligt.
    Funderar på om det går att göra någon annan typ av fruktmos i.. typ mango eller nåt..
    Man kan ju köpa barnmats burks desserter kanske och ha?? Någon som testat det?

Hoppas att tårtorna blir lyckade!

• Göteborgstjej

Jag hade faktiskt både vaniljkräm och jordgubbsylt mellan. Anser inte att det finns ngn risk med att ge socker i tårtan eftersom det är en enda dag...

• Ruby

Jag har haft barnmatsfruktmos i vanlig "vuxentårta" och det är jättegott. Vanligt gräddtårta alltså, med sockerkaksbottnar.

Till sonens 1-årsdag (sommar) gjorde jag med jordgubbs- och vaniljkrämsfyllning och dekorerade med färska jordbuggar. Väldigt populärt hos samtliga gäster, från 1 år till 72 år.

• Fluffisarna

sylt blandat med grädde och banan var en suvve fyllning. ALLA gillade den kombinationen!

• JessieZ

Hej!

vi hade inte ens tårta...lite off topic men. Eja tycker inte om tårta och eftersom det är hennes kalas gjorde vi fruktsallad istället. Just då åt hon bara frukt och gransaker, självvalt. Men tycker era barn om tårta så är min favorit banantårta...mosad banan mellan och hyvlad choklad uppepå...oslagbart

Jess

• Ida och Razmus Mamma

jag har en bild i galleriet på lillan tårta som hennes pappa gjort.
    ska tillägga att han är kock.
    den ser ut som en etta.
    hade jordgubbar uppepå. och hallonsylt i.

• Tingeli

jag hade vaniljkräm och drottning pure. med pure blir det inte lika sött som men sylt.

• Fluffisarna

He, he!
    har oxå lagt in en bild...
    får lägga till att jag INTE är en kock!

• Pyret 85

Vi ska ha banan+grädde på ena lagret och ananas+grädde på andra. o massa grädde runt om, mandarin klyftor som uppe på och riven choklad.

• Melancholic

jag hade en tårta med vaniljkräm och blåbärssylt och en med mosad banan och hallonsylt tror jag. sen kiwi, jordgubbar, vindruvor och banan utanpå har jag för mig..åå, vad sugen jag vart nu :)

• potatis

Mmm... pannkakatårta! Hur är det att skära bitar i? O vad har ni mellan (eller har man bara på toppen/kanter?)

Planerar nämligen oxå inför ett-årskalas...

Svar på tråden Tips på 1-års tårta!