• Saralainen

Vilken bärsjal/sele bäst till höft??

Min lilla tjej är nu 9 mån och jag går runt med henne på höften hela tiden. Det börjar bli tungt! Jag vill ha en lösning där jag snabbt kan sätta henne på höften och sen ta ner och upp igen om det behövs osv. Givetvis även när man är iväg men få fungerar vagn bra. Så det är i första hand här hemma jag behöver. Jag har haft en trico-Slen bärsjal när hon var liten men den fick hon klaustrofobi i. Hon bara vred och vände sig i den. Jag velat mellan en mei tai, hipp carrier, ergo sele eller ringsjal! Vilken föredrar ni? Jag vill ju inte behövs knyta hela tiden då jag kan ta upp och ner henne flera gånger. Den ska vara smidig och lätt. Hipp carrier är väl den som kanske passar in bäst men jag gillar inte att inte ha händerna fria. Jag vill även veta vilken som är bäst att ta med till Thailand? Tänker att det måste bli jättevarmt i en sån eller?

• Svar på tråden Vilken bärsjal/sele bäst till höft??
  • UnniPunni

Har sett att det finns "bälten" med en höftplanka på eller vad man ska kalla det, alltså som en sittplats sedan får man ju isf hålla i barnet, men det avlastar väl endel, borde finnas på babyproffsen eller liknande!

• Flickan och kråkan

Ska ni till Thailand så skulle jag satsa på en bärsele. Nu när hon är så "stor" så kan hon ju åka på ryggen och de brukar inte få "klaustrofobi" när de är så stora heller eftersom de kan ha armarna utanför selen/sjalen.

• Mellanmjölkens land

Håller med Flickan och Kråkan men skulle även vilja lägga till att för hemmabruk kan en ringsjal eller hip carrier funka bra. Köper man en hip carrier kan det vara en bra idé att kolla så att den sitter ok. Jag testade en på ÖF när vår dotter var i ungefär den åldern men den funkade inte alls på min höft (tror jag var för smal).

• Saralainen

Tack för era svar. Jag har faktiskt beställt en ringsjal. Jag kommer ta med den till Thailand men vi kommer ju även ha vagn så det är inte hela världen om den inte går att använda då. Men den blir perfekt på flygplatsen och även en stund på långflygningen kanske. Får hoppas jag blir nöjd. På bilderna på ringsjalen när dom sitter på höft så har dom ju armarna hyffsat fria så jag hoppas hon fixar det utan att få panik.

• Babycompact

Du hade också kunnat använda Baby Compacts bärsele Carry som är ett enkelt och smidigt bärstöd för barn från 5 till 15 kg. Ergonomisk, lätt att ta på och lätt att packa ner. Den kan beställas på babycompact.com/order-2/.

Carry är en multifunktionell produkt som även är ett sittstöd på stolar hemma och när du är ute och reser. Kombinerat med den uppblåsbara kudden Sit kommer barnet upp till bordshöjd. Sit kan du sedan fortsätta att använda även när ditt barn kan sitta själv men inte riktigt når upp till bordskanten. Sit & Carry är perfekt på resan. Läs mer på babycompact.com/sit-carry-2/.

• Flickan och kråkan
    Babycompact skrev 2014-11-05 13:18:01 följande:

Du hade också kunnat använda Baby Compacts bärsele Carry som är ett enkelt och smidigt bärstöd för barn från 5 till 15 kg. Ergonomisk, lätt att ta på och lätt att packa ner. Den kan beställas på babycompact.com/order-2/.

Carry är en multifunktionell produkt som även är ett sittstöd på stolar hemma och när du är ute och reser. Kombinerat med den uppblåsbara kudden Sit kommer barnet upp till bordshöjd. Sit kan du sedan fortsätta att använda även när ditt barn kan sitta själv men inte riktigt når upp till bordskanten. Sit & Carry är perfekt på resan. Läs mer på babycompact.com/sit-carry-2/.

Det var inte mycket till ergonomi för vare sig vuxen eller barn....
Svar på tråden Vilken bärsjal/sele bäst till höft??