• miyei

Fler från Värmland som har svårt att bli gravida?

Hejsan alla tjejor ! Tänkte kolla om det finna någon mer värmlänning där ute som har svårt att bli gravid och kanske vill följas åt i väntan på det efterlängtade plusset? :) stötta varandra, tjata, gnata och gnälla., vad än ni nu vill ;) Vi har försökt i ett år nu efter ett MA i v8, graviditeten hade stannat i v5. Har nu ställt oss i kö för att få börja utredning, men väntetiden verkar va himla lång.. Såå, hoppa gärna in här så längtar vi tillsammans !

• Svar på tråden Fler från Värmland som har svårt att bli gravida?
  • SaraBN

Hej Mivei,

Det finns fler värmlänningar här. :) Skicka ett privat meddelande till mig så kan vi prata mer. Jag kunde inte gå in på din profil.

• Stampis

Jag har precis tagit min första pergotime kur efter 6 år utan resultat! Tog oss 7 månader innan vi fick en tid för utredning! :/ En lång väntan men nu är vi där iaf. Och en massa frågor, förväntan m.m. // En förväntansfull värmlänning

• miyei

Hej på er ! Va kul med lite svar :) men stackare, sex år är lång tid :( har du fått reda på vad som är fel då? Men sju månaders väntan ? Mig sa dom ju till att jag skulle få en tid inom tre månader :/ helt sjukt att det ska va såna väntetider iallafall..

• Stampis

Vi började ganska tidigt att köra oskyddat och planerade inte direkt att få barn. Det är först nu senaste året som vi funderat på vad som var fel! Men vi var på UL och allt såg ut som det skulle hos bägge två så nu har jag precis avslutat min pergotime kur och hoppas på ÄL om några dagar! Ja, de sa mellan 3-6 månader till oss. Sjukt lång tid att vänta tycker jag! :/

• miyei
    Stampis skrev 2013-11-14 23:40:38 följande:

Vi började ganska tidigt att köra oskyddat och planerade inte direkt att få barn. Det är först nu senaste året som vi funderat på vad som var fel! Men vi var på UL och allt såg ut som det skulle hos bägge två så nu har jag precis avslutat min pergotime kur och hoppas på ÄL om några dagar! Ja, de sa mellan 3-6 månader till oss. Sjukt lång tid att vänta tycker jag! :/

Håller tummarna för att det tar sig för er snart nu då ! :) usch va dystert det kändes att vänta så länge som sju månader då :/ vill ju veta vad som är fel nuuu.. Så otroligt less på min extremt långa menscykel, och senaste två månaderna har mitt ansikte totalt exploderat av finnar ! Ser ut som en tonåring i ansiktet :( vilket jag aldrig haft problem med förut så förstår inte vad det är som händer med min kropp :( tänk om allt bara kunde funka sådär enkelt som man trodde förr att det skulle göra ! ;)
  • Stampis
    miyei skrev 2013-11-15 08:01:40 följande:
    Håller tummarna för att det tar sig för er snart nu då ! :) usch va dystert det kändes att vänta så länge som sju månader då :/ vill ju veta vad som är fel nuuu.. Så otroligt less på min extremt långa menscykel, och senaste två månaderna har mitt ansikte totalt exploderat av finnar ! Ser ut som en tonåring i ansiktet :( vilket jag aldrig haft problem med förut så förstår inte vad det är som händer med min kropp :( tänk om allt bara kunde funka sådär enkelt som man trodde förr att det skulle göra ! ;)
    Ja vi får hoppas att det tar sig! =) Det är mkt möjligt att tiden har gått ner något. Vi ringde ju till dem första gången i December förra året. Och fick ett  brev hem ca 6 månader efter där vi fick en tid 1 Juli! Men jag hoppas verkligen inte ni behöver vänta så länge. Det är ju en jobbig väntan men ändå ganska skön iochmed att du är "inne" i systemet. Men gud, vad kan det bero på då tro? Stress kanske? Det kan inte vara roligt. Men det kanske din vanliga läkare kan hjälpa dig med? =)

• miyei
    Stampis skrev 2013-11-15 10:51:07 följande:
    Ja vi får hoppas att det tar sig! =) Det är mkt möjligt att tiden har gått ner något. Vi ringde ju till dem första gången i December förra året. Och fick ett  brev hem ca 6 månader efter där vi fick en tid 1 Juli! Men jag hoppas verkligen inte ni behöver vänta så länge. Det är ju en jobbig väntan men ändå ganska skön iochmed att du är "inne" i systemet. Men gud, vad kan det bero på då tro? Stress kanske? Det kan inte vara roligt. Men det kanske din vanliga läkare kan hjälpa dig med? =)

Nej jag hoppas de går fortare än så.. Men är väll inte mycke mer man kan göra än att vänta :) nej det var min vanliga läkare som skickade remiss till gyn, just för att hon inte tyckte hon kunde göra något :/ Mest troligt är att jag har fått nån slags hormonrubbning efter ppillerstopp och missfall, och att det är det som ställer till menscykeln och hyn.. Så behöver förmodligen få hjälp att "rätta till" det igen, om de nu inte är nått annat som är fel.. Det enda min läkare kunde göra mot finnarna va att skriva ut nån stark medicin, och den ska man inte ta om man vill bli gravid så då va de inge alternativ :(
  • Stampis
    miyei skrev 2013-11-15 11:02:50 följande:
    Nej jag hoppas de går fortare än så.. Men är väll inte mycke mer man kan göra än att vänta :) nej det var min vanliga läkare som skickade remiss till gyn, just för att hon inte tyckte hon kunde göra något :/ Mest troligt är att jag har fått nån slags hormonrubbning efter ppillerstopp och missfall, och att det är det som ställer till menscykeln och hyn.. Så behöver förmodligen få hjälp att "rätta till" det igen, om de nu inte är nått annat som är fel.. Det enda min läkare kunde göra mot finnarna va att skriva ut nån stark medicin, och den ska man inte ta om man vill bli gravid så då va de inge alternativ :(
    Ja, vi får hålla tummarna! Men väl där så får du all hjälp du behöver och även svar på alla frågor som man har. Jag fick en jätte gullig tjej som jag kände mig väldigt nöjd över. För det är väl till CSK Karlstad du skall till? Eller vart blir det? Okej, den är såpass stark alltså så det inte går att kombinera. Himla typiskt att det skulle vara så. Jag själv får en massa finnar i perioder men jag har inte gått till någon läkare för det. Så jag vet exakt hur du känner dig. Trodde att man skulle bli av med dom när man blev äldre, nu är jag 26 men de dyker upp ändå ibland. :/ 
  • Novabusen

Här är en till! Ser att några av er även är med i pregotime november-tråden oxå :)

Jag och min man har haft oskyddat i 6 år. Försökte få barn 2010 men bara under 2 mån. Sen var vi försiktiga fram till sep 2011 och har försökt sen dess. Fick utomkved feb 2012. Stod i kö till utredning i 7 mån. Nu är vi utredda och har tagit första pergotimekuren nu i nov. Dock ägglossning på sidan utan äggledare denna månaden. Äggledaren blev skadad av utomkvedet. Jag är snart 29 och min man 32.

• Stampis

Välkommen hit Novabusen! Jag o min sambo har också haft oskyddat i 6 år, dock ingen graviditet:/ Men nu känns det skönt att vara i gång med allt :)

Svar på tråden Fler från Värmland som har svårt att bli gravida?