• Majken33

PCO och Pergotime - vilken dosering?

Ska börja med Pergotime och läser om så himla många olika doseringar. En del har fått gått ner till en halv tablett och andra kör trippeldos. 

Själv har jag "PCO light" (utebliven mens och typiskt pärlband - men normala hormonvärden och ingen övervikt) och ska börja med en tablett. 

Nu är jag nyfiken: Vilken dosering kör du? Hur har det fungerat? Tog det lång tid att hitta rätt dosering? Vilken dosering gjorde dig gravid?  

• Svar på tråden PCO och Pergotime - vilken dosering?
  • Glimmra

För mig fungerade inte enkelkur varken första tillfället(-07) jag åt eller denna gång. Men dubbelkur gav ägglossning förra tidpunkten som jag åt pergotime. Nu har jag börjat med dubbelkur igen så jag hoppas det ger effekt denna gång också.

Dock så blev jag inte gravid med pergotime förra gången, men blev gravid under en spontan ägglossning som jag inte alls märkte av :)

• Majken33
    ladyblue78 skrev 2013-11-12 13:43:08 följande:
    Också nyfiken. Tar min 5e tablett idag på kur 1 så är nyfiken Skrattande
    Åh vad spännande. Håller tummarna för dig. Ska du på VUL för att kolla utvecklingen? Dag 12? 
  • ladyblue78
    Majken33 skrev 2013-11-12 18:03:45 följande:
    Åh vad spännande. Håller tummarna för dig. Ska du på VUL för att kolla utvecklingen? Dag 12? 

Inget vul inplanerat, fick ett recept och schema bara. Lite udds ttcker jag. Men har två uttag till och har mått sunk av pergopillerns så hoppas det nu fungerar. Har ingen egen äl :(
  • Majken33
    ladyblue78 skrev 2013-11-12 13:43:08 följande:
    Också nyfiken. Tar min 5e tablett idag på kur 1 så är nyfiken Skrattande
    Spännande! Ska du på VUL så får du berätta hur det går? Håller tummarna :) 
  • Majken33
    ladyblue78 skrev 2013-11-12 21:49:19 följande:

Inget vul inplanerat, fick ett recept och schema bara. Lite udds ttcker jag. Men har två uttag till och har mått sunk av pergopillerns så hoppas det nu fungerar. Har ingen egen äl :(
    Men vad skumt... Sorry för mitt sista inlägg. Blev förvirrad och såg inte ditt svar :) 

Brukar du känna av ÄL själv eller använder du tester? Hoppas det funkar denna månad!  
  • Majken33
    trina skrev 2013-11-17 08:47:12 följande:
    Jag åt enkel, dubbel och trippel men inget fungerade. Ska på läkarbesök imorgon för att få börja med sprutor istället.
    Tråkigt att höra! Hoppas att det fungerar med sprutorna! Lycka till. 
  • ladyblue78
    Majken33 skrev 2013-11-17 01:09:54 följande:
    Men vad skumt... Sorry för mitt sista inlägg. Blev förvirrad och såg inte ditt svar :) 

Brukar du känna av ÄL själv eller använder du tester? Hoppas det funkar denna månad!  
    Jag vet inte om jag är extra nojig nu (har ju ingen naturlig äl) så jag känner ju efter hela tiden typ.. Kissade på sticka igår och fick svagt streck, har kännt värk i vänstra sidan där jag tror äggstocken sitter ,-)

Och efter som testet verkar visa saker är på g så kör vi här hemma nu några dagar frammåt. Hoppas verkligen på ett + sen!! Vore så mysigt att vara tre när det är bröllop, skitfånigt men vore så underbart. Äntligen typ  
  • Majken33
    ladyblue78 skrev 2013-11-17 11:54:53 följande:
    Jag vet inte om jag är extra nojig nu (har ju ingen naturlig äl) så jag känner ju efter hela tiden typ.. Kissade på sticka igår och fick svagt streck, har kännt värk i vänstra sidan där jag tror äggstocken sitter ,-)

Och efter som testet verkar visa saker är på g så kör vi här hemma nu några dagar frammåt. Hoppas verkligen på ett + sen!! Vore så mysigt att vara tre när det är bröllop, skitfånigt men vore så underbart. Äntligen typ  
    Spännande... Ska du fortsätta kolla ÄL-test idag hoppas vi på stegring. Och njut av några extra mysiga dagar som ger resultat Flört

När är det bröllop? 
Svar på tråden PCO och Pergotime - vilken dosering?