• FruLiniz

Fler som Pumpar ALLA målen?

Finns det fler där ute som pumpar ALLA mål och ger på flaska?

http://liins.se/?p=1553

*Stolt mamma till Isa född 2005-08-13 samt Dexter född 2013-09-25 och stolt fru till Fredrik 2012-12-12
  • Svar på tråden Fler som Pumpar ALLA målen?
  • Mamapingu

Det går att bara amma från ett bröst också. Då kommer det andra fatta att det ska sluta producera och det du ammar ifrån kommer producera mer. Kroppen är finurlig.

• FruLiniz
    Mamapingu skrev 2013-11-12 12:29:31 följande:
    Det går att bara amma från ett bröst också. Då kommer det andra fatta att det ska sluta producera och det du ammar ifrån kommer producera mer. Kroppen är finurlig.
    Vill inte ha mjölk i ett och inget i det andra, skiljer redan 2strl på dom så nej tack
    Funkar ju fin fint å pumpa från båda  
    *Stolt mamma till Isa född 2005-08-13 samt Dexter född 2013-09-25 och stolt fru till Fredrik 2012-12-12
  • Mamapingu
    FruLiniz skrev 2013-11-12 13:40:31 följande:
    Vill inte ha mjölk i ett och inget i det andra, skiljer redan 2strl på dom så nej tack smile1.gif
    Funkar ju fin fint å pumpa från båda smile1.gif  
    Det kan jag förstå :)
  • sha

Jag pumpar än så länge alla mål, min lilla (hon är två veckor) vägrar ta bröstet men vi övar fortfarande. Men om jag inte skulle komma igång med amningen har jag funderat p hur länge man orkar pumpa och flaskmata.
    Såg att du gjort det i sju veckor, tycker du det funkar bra? Även när ni ska iväg på grejer? Som det är nu känner jag mig väldigt låst eftersom jag bara kan vara iväg max 3 timmar.
    Vad är det för pump du köpt?

• FruLiniz
    sha skrev 2013-11-12 16:28:57 följande:
    Jag pumpar än så länge alla mål, min lilla (hon är två veckor) vägrar ta bröstet men vi övar fortfarande. Men om jag inte skulle komma igång med amningen har jag funderat p hur länge man orkar pumpa och flaskmata.
    Såg att du gjort det i sju veckor, tycker du det funkar bra? Även när ni ska iväg på grejer? Som det är nu känner jag mig väldigt låst eftersom jag bara kan vara iväg max 3 timmar.
    Vad är det för pump du köpt?
    Så¨länge jag hade sjukhuspumpen som är grymt stor kännde jag precis som du, extremt låst!
    Men nu när jag köpte medelas mindre elektriska pump så är det ju supersmidig att slänga ner i skötväskan, så då kan man ju vara borta lite längre

Denna köpte jag : http://www.jollyroom.se/medela-elektrisk-dubbelbrostpump-swing-maxi-med-calma.html?ticket=L3N0b3JlXzRfc2VhcmNoL3NlYXJjaC1oaXRzOyM7cHJvZHVjdF9rZXk7MjcxNDQ7Izs&ttype=click

Känns som man e rätt ensam med att pumpa alla målen måste jag säga. 
  • sha
    FruLiniz skrev 2013-11-12 16:36:23 följande:
    Så¨länge jag hade sjukhuspumpen som är grymt stor kännde jag precis som du, extremt låst!
    Men nu när jag köpte medelas mindre elektriska pump så är det ju supersmidig att slänga ner i skötväskan, så då kan man ju vara borta lite längre

Denna köpte jag : www.jollyroom.se/medela-elektrisk-dubbelbrost...

Känns som man e rätt ensam med att pumpa alla målen måste jag säga. 
    Ja den såg ju himla smidig ut:)

Kan tänka mig att du känner dig ensam om det. Men jag känner att det är slöseri med min bröstmjölk om jag ska gå över till ersättning, så jag har funderat på om man orkar fortsätta pumpa och ge på flaska.
    SKönt att höra att det finns någon som gör så;)
  • Emy88

Jag pumpade alla mål till min dotter under två månader. Nu är hon 3 månader och nu får hon bara ersättning, jag orkade helt enkelt inte pumpa längre.

• FruLiniz
    sha skrev 2013-11-12 16:49:57 följande:
    Ja den såg ju himla smidig ut:)

Kan tänka mig att du känner dig ensam om det. Men jag känner att det är slöseri med min bröstmjölk om jag ska gå över till ersättning, så jag har funderat på om man orkar fortsätta pumpa och ge på flaska.
    SKönt att höra att det finns någon som gör så;)
    precis min tanke, när jag fick min dotter för 8år sen kom mjölkproduktionen aldrig igång så där fick jag gå över helt på ersättning från andra veckan.
    Men nu har jag ju mjölk så då vill jag ju klart ge den

Så jag hoppas jag orkar 6mån! 
  • WSalma

Med första barnet pumpammade jag i fem månader.
    Med andra barnet var det inte att tänka på att pumpa fullt!

• sha
    FruLiniz skrev 2013-11-13 07:24:05 följande:
    precis min tanke, när jag fick min dotter för 8år sen kom mjölkproduktionen aldrig igång så där fick jag gå över helt på ersättning från andra veckan.
    Men nu har jag ju mjölk så då vill jag ju klart ge den

Så jag hoppas jag orkar 6mån! 
    Kämpa på:)
    Jag ska till amningmottagningen imorgon och förhoppningsvis få lite mer hjälp och pepp. Men vi får väl se hur jag ska fortsätta. Just nu längtar jag bara tills bröstvårtorna inte ska vara så jäkla ömma (så det gör ju inte att jag blir mer sugen på att försöka amma/ pumpa) ;)
Svar på tråden Fler som Pumpar ALLA målen?