IBS, hur långa/ofta skov?
Hejsan! Ni med IBS, hur långa är era skov?
Och hur ofta har ni dem?
Jag har troligtvis IBS, är under utredning.
Hejsan! Ni med IBS, hur långa är era skov?
Och hur ofta har ni dem?
Jag har troligtvis IBS, är under utredning.
Ingen?
Puffar!
Har IBS men har ingen aning om vad skov är ?!
Jag har ont i magen och diarré i princip varje dag. Hela sommaren sprang jag på toa i snitt 7 ggr per arbetspass. Alltid efter jag ätit. Nu den senaste månaden har min mage varit ovanligt svullen och ond o det känns som jag gått upp hundra kg typ. Hur länge har du haft ibs?
Jag har ibs.
Jag lider tyvärr av den värre, diarré. Och har även enorm värk i buken.
Jag brukar ha diarré ca 3ggr/vecka och på 1 dag går jag 5-8 ggr på toa och har riktig sprut-diarré och kramper så att jag sitter och skakar och sen svimmar. Jag får hela tiden ta vätskeersättning och dricka mycket vatten.
Nu har jag haft diarré i 2 månader streck! Har kanske haft 3 dagar max per månad där magen varit OK.
Har inte ens kunnat gå till skolan och vet inte vad jag ska ta mig till.
Tabletter hjälper inte heller. Och inte heller ändrad kost.
Jag är uppblåst och svullen hela tiden. Och gaser i magen. Har haft ibs I 9 år nu. Jag är 24år.
för mig har detta blivit som ett handikapp.
Jag kan inte gå ut och äta middag, jag kan inte gå ut och vara borta länge. Kan inte gå på besök då jag känner att magen vissa dagar är helt ur balans, kan inte ha besök heller för vill vara ifred när jag skiter. Är helst socialt handikappad. Bara undrar hur det blir när jag får jobb??
Jag MÅSTE vara hemma när jag är dålig, för jag har sån diarré att jag sitter på toa i 40-60min per gång. Och måste såklart in i duschen och tvätta stjärten efteråt!
Vad jobbigt att höra hur ni har det. :(
För mig är de inte direkt handikappande på de sättet, visst jag har ont (ibland helvetes, söka akut ont. Klippkort??) Låg en vecka på infektionsavd när jag var som värst, behöll kngenting. Det bara rann ur mig. Tappat 6 kg.
Mem nu jag klarar vardagen oftast. Jobbar osv. Får vara hemma ibland, men har otroligt förstående kollegor så de underlättar.
Fått inolaxol för diarrerna, har hjälpt att få magen ok. Nu är det kanske nångång i veckan som magen krashar. Kan inte se nåt samband med vad jag äter.
Mot magontet hade jag morfin i början, nu har jag fått papaverin. Har inte haft jätteont sen jag fick den så vet inte hur effektiv den är jämfört med morfinet.
Ingen stress i mitt liv, mår bra för övrigt.
Har inga besvär med svullen mage, lite gaser men inte mer än "normalt".
Kräks fortf ibland, är nästan alltid iallafall lite blod i då. Inte i avföringen dock.