• Anonym (undrande)

Använder ni tallriksmodellen och kostråden när ni ger era barn mat hemma?

Jag är nyfiken på vilken kunskap föräldrar använder sig av när de lagar, och serverar mat, mellanmål och fika hemma till sina barn.

Hur gör du? Vad har du för kunskaper och varför har du valt att göra som du gör?

• Svar på tråden Använder ni tallriksmodellen och kostråden när ni ger era barn mat hemma?
  • Trilllana

Jag använder mig av kostråd ja.

• sextiotalist

Vi har alltid ätit mat som vi tycker om. Det är vår ledtråd här i livet.

• Anonym (undrande)
    Trilllana skrev 2013-11-12 16:08:03 följande:
    Jag använder mig av kostråd ja.
    Vilka? Och varför har du valt dem?
    sextiotalist skrev 2013-11-12 16:08:05 följande:
    Vi har alltid ätit mat som vi tycker om. Det är vår ledtråd här i livet.
    Så ingen näringslära bakom utan det som är gott bara? Varför om jag får fråga?

• Trilllana
    Anonym (undrande) skrev 2013-11-12 16:11:27 följande:
    Vilka? Och varför har du valt dem?

Så ingen näringslära bakom utan det som är gott bara? Varför om jag får fråga?

Mer åt lchfhållet. Och om det är du som är fanatiskt lchfmotståndare behöver du inte svara.
  • Anonym (undrande)
    Trilllana skrev 2013-11-12 16:12:59 följande:
    Mer åt lchfhållet. Och om det är du som är fanatiskt lchfmotståndare behöver du inte svara.
    Varför ger du det till barnen och äter de på samma sätt i skolan?
  • Trilllana
    Anonym (undrande) skrev 2013-11-12 16:13:55 följande:
    Varför ger du det till barnen och äter de på samma sätt i skolan?
    Jag ger det för att jag inte anser att socker är så nödvändigt i kosten.
  • Anonym (undrande)
    Trilllana skrev 2013-11-12 16:15:07 följande:
    Jag ger det för att jag inte anser att socker är så nödvändigt i kosten.
    Kanske en dum fråga men man ska väl inte heller äta socker enligt de vanliga kostråden heller? Äter barnen samma i skolan undrar jag med.
  • Trilllana
    Anonym (undrande) skrev 2013-11-12 16:19:51 följande:
    Kanske en dum fråga men man ska väl inte heller äta socker enligt de vanliga kostråden heller? Äter barnen samma i skolan undrar jag med.
    Mitt barn äter lite mer potatis än vad jag gör, men inte så hiskeligt mycket.
    De vanliga kostråden innehåller mer socker, jo.
  • Dimitra

Kan nog säga att jag kör tallriksmodellen med barnen på så sätt att jag serverar en tredjedel grönt, en tredjedel, kolhydrater och en tredjedel proteiner. På ett ungefär.

Däremot anser jag att människan behöver fett så här serveras fullfettsprodukter istället för margariner och lättprodukter.

Barnen äter likadant på förskolan.

The Dimitra universe.
Svar på tråden Använder ni tallriksmodellen och kostråden när ni ger era barn mat hemma?