• Malima

Ont i tanden när jag går

Hej!
    Jag har precis blivit så gott som frisk från en förkylning som avslutades med en mild, ensidig bihåleinflammation som jag kunde behandla hemma. Det som nu är kvar är tandvärk. Eller egentligen gör det ju bara ont i tanden när jag går( stöter i golvet), skakar på huvudet eller någon kommer åt just huvudet. Annars har jag inte alls ont.

Jag har sökt på en massa symptom, men känner inte att något riktigt passar med någon "tandsjukdomsdiagnos".
    Har någon varit med om liknande?
    Vad var det och hur gick det över?

• Svar på tråden Ont i tanden när jag går
  • Ellie

Så har jag det ibland men det brukar gå över av sig självt efter ett par dagar.

• Malima

Vad berodde din rotfyllning på? Var hos tandläkaren i maj å då syntes inget konstigt i den tanden som nu bråkar.

• pillan3

Så får jag om bihålorna varit utsatta vid förkylning, kan knappt gå ibland

• 1978

Jag har haft precis samma sak i över femton år, fast bara i samband med förkylningar alltså. Min mamma har det också. Vi har båda fått samma förklaringar av tandläkare. Nu minns jag inte exakt men jag tror att det var så här: när man är förkyld blir bihålorna svullna och inflammerade. Det uppstår då ett tryck på tandens nerver alternativt en liten inflammation i tandroten.

Jag har fått min tand röntgad (det är alltid samma tand) och de såg inget fel på den alls. Gå och få den kollad så att det inte är något riktigt fel på tanden!

Det brukar sitta i någon vecka efter förkylningen är över. Skitirriterande, men man vänjer sig.

• Malima

3/4 ger i alla fall hopp om att det bara är bihålan som spökar. Jag vet att jag haft såhär tidigare också, sist några veckor innan just ett tandläkarbesök. Det gick över av sig själv och inget syntes på röntgenbilderna.

Jag har en tid bokad nästa vecka ändå, så blir det inte värre så avvaktar jag.
    Tack för att ni tagit er tid att svarað???

Svar på tråden Ont i tanden när jag går