• Svar på tråden Ni som fått sk snittkontrakt!
  • Lucyewe
    bf2014 skrev 201
    Även om jag va på Aurora terapi och bönade och bad fick jag inget snitt, så om det är vad du vill stå på dig :) Annars kan jag säga att en förlossning är det häftigaste jag gjort trots min otroliga rädsla föra :)
  • bf2014
    Lucyewe skrev 2013-11-16 20:12:35 följande:
    Med snittkontrakt menar jag ett löfte om att få avbryta förlossningen med ett ks. Jag har redan fött vaginalt en gång och kämpar just nu för att få ett ks beviljat... men min aurora bm pratar om snittkontrakt, vilket jag inte är allt för positiv till då jag inte riktigt tror på att resurser kommer att finnas om jag väl vill ha ett snitt. tänkte om någon som blivit lovad snittkontrakt kanske kunde berätta hur deras förlossning blev, och om de fick tillgång till ks om de så ville under förlossningens gång.

     
  • grodisboll

    Jag hade "sk snittkontrakt" vid min första förlossning.

    Det stod inskrivet i min journal att jag kunde avbryta förlossningen när som helst fram till när huvudet var på väg att tränga fram (minns inte exakt hur långt ner som liksom var för långt ner för att avbryta).

    Jag valde att avbryta förlossningen efter ca 12 timmars värkar och runt 6 timmar på förlossningen och jag tror det tog 45 minuter ungefär från att beslutet var taget i samråd med förlossningsläkaren tills snittet var på gång.

    De 45 minutrarna var de längsta och värsta i mitt liv eftersom jag hade så intensiva värkar att jag inte kunde förmedla mig med omvärlden. Jag trodde de hade glömt bort mig och att de bara ljög om att jag skulle få kejsarsnitt. Min sambo lyckades inte alls uppfatta min ångest över situationen.

    Snittet gick helt perfekt och var (tyckte jag då) ett fantastiskt sätt att föda barn på.

    Efter denna händelse har jag lyckats få ännu ett barn, med planerat snitt (pga stabilt tvärläge). Nu är jag gravid igen och velar och velar om hur jag vill ha det. Jag får tydligen försöka föda vaginalt om jag vill och om moderkakan flyttar på sig (placenta praevia just nu).

  • bf2014

    Tack för ditt svar. Låter positivt iaf att du fick snitt som du önskade. Vart bor du?

  • Echo

    Jag födde med snittkontrakt. Valde att inte bryta, men blev tillfrågad flera gånger under förlossning om jag ville bryta för snitt. Så det kändes tryggt, och hade absolut inte känslan av att de skulle tvinga mig att forsätta om jag inte ville.
     


    My entire existence was constructed by a sociopath in a sweater vest, what do you suggest i do?
  • Limhe

    Jag skulle fött med snitt kontrakt men jag litar inte på det, har läst flera som fått det men sjukvården struntat i den så jag väntar nu på att få en ny tid till läkaren.

  • bf2014
    Limhe skrev 2013-11-29 18:43:14 följande:
    Jag skulle fött med snitt kontrakt men jag litar inte på det, har läst flera som fått det men sjukvården struntat i den så jag väntar nu på att få en ny tid till läkaren.
    Har du varit kontakt med läkare ang planerat ks tidigare och blivit nekad? Eller hur kommer det sig att de gett dig snittkontrakt?
    Vart bor du?
  • Limhe

    Bf2014: jag har ett akutsnitt i bagaget som blev pga en misslyckad igåbgsättning och tänker inte föda normalt den här gången. Fick ett läkarbesök i v.18 och han ville att jag skulle gå hos Aurora.. Har nu gjort det 5 gånger sist så var vi på förlossningen och det kändes hemskt att komma tillbaka dit. Jag hade först gått med på att föda med snittkontrakt OM bebis vill komma ut innan bf men jag ville ha ett planerat snitt vid bf just för att jag även denna graviditet fått högtblodtryck och det innebär en risk att få över tiden..

    Men nu har jag iaf bestämt mig att jag endast vill snittas.

Svar på tråden Ni som fått sk snittkontrakt!