• FruLiniz

Hur mycket sover era 7-veckors bebisar ?

Jag vet att sömnbehovet varierar för många, men det börjar kännas som min son (7veckor idag) sover väldigt mycket...

Nattas vid 20 sover till 02 då äter han, somnar om till 06 vaknar äter och är vaken ca 30min för att sen sova till 10, vaken ca 1tim för att sen vila till ca 13, så håller det på så tills kvällen igen... 

*Stolt mamma till Isa född 2005-08-13 samt Dexter född 2013-09-25 och stolt fru till Fredrik 2012-12-12
  • Svar på tråden Hur mycket sover era 7-veckors bebisar ?
  • Gizzmo73

Så länge han äter bra så är det nog ingen fara. Du har nog bara fått en liten bäbis med stort sömnbehov. Men jag hade hört med BVC för säkerhetskull, bättre att fråga en gång förmycket.

När min tjej var 7 veckor så åt hon varannan timme, dygnet runt. Och sov inte alls under dagen, tog hon en tupplur nån gång så var det på max 10 minuter. Så hon var extrem åt andra hållet istället.

• Fluffet

Det är olika från dag till dag.
    Igår somnade min 6-veckors tös klockan 21, vaknade 00 och åt, sov till 02 och åt och somnade om till 04 och åt och sov sen till 06 och åt lite mer.

Sen sov hon till 09 och åt lite mer. På dagarna äter hon ungefär var fjärde timme, blir oftare på natten.

Men hon har börjat ha små vakna stunder på dagen också men sover rätt mycket ännu Glad 

• FruLiniz

Han äter ca var fjärde tim, nu flaskmatar jag bröstmjölk så jag vet att han får i sig 120-130ml per mål
    Går upp ca 200-300gr i veckan, så det känns ju helt ok 

*Stolt mamma till Isa född 2005-08-13 samt Dexter född 2013-09-25 och stolt fru till Fredrik 2012-12-12
  • honeydew

Har en snart 8 veckors bebis som också sover väldigt mycket fortfarande. (Storasyster hade kolik, så detta är jag inte van vid men väldigt tacksam för!!).

De senaste dagarna är hon vaken en timme i sträck och sover sen ca en timme. Sover fr åtta-nio-tiden på kvällarna. Får ett kvällsmål då vi går och lägger oss och sen sover hon nonstop till sex-sju-tiden på morgonen.

Hon äter dock ofta dagtid, varannan timme (flaska), tar väl igen det hon "missar" under natten. Så länge de är glada, nöjda och går upp i vikt så är det bara att tacka och ta emot

Svar på tråden Hur mycket sover era 7-veckors bebisar ?