Är det verkligen så skadligt med tv/surfplatta någon timme varje dag?
Tittade på 4an en stund i morse där det pratade om hur skadligt det är med tv/surfplatta för barn. De pratade också om att barnen inte ska sitta frammåt i vagnen utan mot föräldern i stället. Det är också mycket debatt om att föräldrar håller på med telefonerna för mkt och inte uppmärksammar barnen tillräckligt. Känns som det har börjat gå lite till överdift. Självklart ska man inte sätta barnen framför tvn hela tiden och självklart inte titta på telefonen när man är på badhuset. Men jag börjar få lite ångest av allt detta. Jag låter min 2 åring titta på mamma mu och pingu varje dag. Det blir oftat när jag behöver laga mat eller bara vila lite efter vi har kommit hem från förskola/jobb. Sen när jag ska sminka mig och fixa mej på morgonen. Annars är hon på mitt smink och kladdar och blir ar när hon inte får leka med det. Så sammanlagt blir det nog 1,5 timme i dan i snitt. Är det verkligen så farligt? Medans hon tittar på den och sitter i mitt knä håller jag på med telefonen. Känns som media får många föräldrar att känna dåligt samvete...