• Minne

Mallorca?

Sitter redan nu och funderar på nästa års semester...Gubben min har lessnat på den grekiska maten och jag vill inte åka till Turkiet. Mallorca, med en 10-åring...? Vilken ort är bäst, jag och gubben älskar havet, sonen gillar inte saltvatten alls...så närheten till havet är ett måste, samt ett hotell med pool, kanske närhet till ett "vattenland" ..nån som har nåt att rekommendera?

• Svar på tråden Mallorca?
  • mp90

Mallis passar alla! Finaste byn med finast stränder o mysigast är cala d'or!

• tessacor

Alcudia är ett paradis för barn! Varit där två år i rad och min nu 7 år gamla dotter älskar stället!!
    Vattenpark finns som heter hydropark!

• ColaLight

Ön är full av smultronställen! Bl.a Alcudia är jättefint, Vingresor har ett Vingresort direkt vid stranden. I Alcudia finns  också ett vattenland..

• CamillaL

Nu blev man ju sugen på en resa till värmen  

Skulle också rekommendera Alcudia, har varit där med familjen ett par gånger och kommer absolut åka tillbaks!

Ni andra som varit där, vad skulle ni säga att man inte får missa om man åker dit med mindre barn (typ 6 år)? Har fått frågan av en vän.  

• mp90

Ja håller med om alcudia med, men inte alls lika mysigt som cala d'or:)!

• lottizm

Var på mallorca på höstlovet med mina pojkar, 7 och 3 år. Jag har inte varit i alcudia men det är säkert perfekt för en 10-åring! Palma är jättefint och bör inte missas, rekommenderar även Colonia Sant Jordi där det finns jättefina stränder, mina pojkar tyckte det var spännande att gå längd havet och komma till olika stränder. Valldemossa nära Palma var också jättefint.

Svar på tråden Mallorca?