• Anonym (Fundersam)

Herpes av smink?

Jag gjorde en rätt korkad grej.
    Jag lånade ut mitt puder och min puder borste till min svägerska förra helgen innan en utgång.
    Sedan har jag inte rört mitt smink på hela förra veckan, inte förrän i lördags morse när jag panik sminkade mig på morgonen och helt glömde att jag inte tvättat borstarna som jag alltid är så noga med annars. Tvättar efter varje gång jag använt dom men glömde helt nu. och i söndags kväll fick jag en konstig stickade känsla i läppen och på måndag morgon hade jag en enorm blåsa där som är helt otroligt ond och ful ännu idag.
    I natt när jag legade och ammande min Lillis så legade jag funderade på vart den kom i från då jag aldrig brukar ha. Kom på att min svägerska nästan Jämt har blåsor på läpparna och hakan och jo visst, i morse träffade jag henne och hon hade en som vanligt. Hittade dessutom en bild på oss från helgen och ser klart och tydligt att hon har en på hakan. Fyyy, har jag alltså nu och för alltid smittats av herpes???
    Och mina barn? Jag pussar ju på dem jämt. Och min sambo.
    Ett dumt misstag, brukar Aldrig låna ut smink men gjorde det nu av någon dum anledning... Vad jag ångrar mig nu...
    Har tvättat borstarna nu men måste jag slänga pudret? Och resten av sminket som ja använde i ansiktet i lördags?

• Svar på tråden Herpes av smink?
  • Anonym (n)

Som jag förstått så överlever inte viruset utanför kroppen mer än nån timme. Sen tar det flera dagar minst för virus att bryta ut, ibland flera år.

Du kunde möjligen blivit smittat när ni skakat hand/kramat o råkar föra över virus på det sättet?

Svar på tråden Herpes av smink?