• Eena

    Barnappar till surfplatta

    Vi har precis skaffat en surfplatta (Samsung) och ska iväg på en 6-timmars flygresa tillsammans med våra två barn. Eftersom vi inte haft någon platta innan har vi dålig koll på vilka appar man ska ladda hem till ungarna. De är 5 och 2,5 år gamla. Så snälla - ge alla era tips på appar som barnen gillar!

  • Svar på tråden Barnappar till surfplatta
  • Ramborg

    Jag har en Samsungtelefon men de fersta appar finns väl för platta också. Dem min flicka gillar (drygt 2 år) är:

    Sound Touch, som är bilder med ljud på olika fordon, djur, hushållsredskap osv.

    BabyGames. där kan hon titta på telefonens bilder och filmer utan att komma åt Delete-knappen, finns även en flik där man kan rita teckningar med fingret.

    Talking Tom.

    Baby Balloons.

    Building Tower

    Plants vs Zombies.

    De två sista är för svåra egentligen men hon gillar att trycka och så händer det nåt och spelar rolig musik. Det större barnet kanske klarar dem.

    Trevlig resa!


    42.
  • Frögurka

    Sök på toca boca, min idag 4åriga dotter älskar dom (finns flera olika) o har gjort de sen vi skaffade vår ipad för 1,5 år sen. De är olika matspel dör man kan laga mat, steka eller mixa, göra glassar, hårfrisering. Sök så får du se. Vi har bara gratisapparna.

  • Eena

    Toca Boca! Så hette den. Sonen har pratat om nåt han spelar på förskolan men säger "ocka-bocka". Men den ska jag helt klart ladda hem. Var även inne på Pappasappar och kollade runt lite, verkar finnas mycket bra!

    Tack för alla tips  

  • Bisquit

    radioapan ( med risk att du som förälder blir galen på musiken.. och apan. )

    Picsart kids. Helt suverän!! Tom jag tycker den är rolig.

Svar på tråden Barnappar till surfplatta