• AAS10

clearblue enhet mot gravidillamående

Jag är tidigt in i min graviditet och mår mycket dåligt, känns jättejobbigt då det påverkar mitt jobb och sjukskriven tänker jag INTE bli. Satt igår och googlade på illamående och hittade en apparat mot illamående se.clearblue.com/clearblue-graviditet/enhet-for-lindring-av-graviditetsillamaende

Den ska funka lite som TENS, Är det någon som har testat dessa? är dom bra? är dom värda 319Kr????

• Svar på tråden clearblue enhet mot gravidillamående
  • mp90

Gå till en läkare så får du lergigan comp utskrivet! Det vet jag fungerar! Du kan även testa postafen (åksjuketabl) hjälper med:)!

Clearblues vet ja inte, de fanns inte då är väl nytt va? Eller kanske har fel:)

• AAS10
    mp90 skrev 2013-11-14 09:14:36 följande:
    Gå till en läkare så får du lergigan comp utskrivet! Det vet jag fungerar! Du kan även testa postafen (åksjuketabl) hjälper med:)!

Clearblues vet ja inte, de fanns inte då är väl nytt va? Eller kanske har fel:)
    Jag spyr ju inte utan går bara totalt illamående 2-4 timmar om dagen och sedan 1-3 timmar på kvällen....vill väl helst INTE trycka i mig tabletter i första hand då jag hört att man dels kan bli löjligt trött av det (vilket jag redan är) och dels för att det inte är bra för kroppen. 

Kan man inte bli oskärpt i sinnet osv? 

• Bisquit
    AAS10 skrev 2013-11-14 09:18:04 följande:
    Jag spyr ju inte utan går bara totalt illamående 2-4 timmar om dagen och sedan 1-3 timmar på kvällen....vill väl helst INTE trycka i mig tabletter i första hand då jag hört att man dels kan bli löjligt trött av det (vilket jag redan är) och dels för att det inte är bra för kroppen. 

Kan man inte bli oskärpt i sinnet osv? 

Lergigan comp innehåller ju en liten del koffein som motverkar tröttheten man kan få av vanliga tabletter.

Annars mår du ju illa rätt så få timmar om dagen, så testa ingefära, citron och att småäta lite så bör du stå ut....
  • pilli

Jag har tagit Lergigan Comp och kan säga att  de där koffeinet måste haft motsatt effekt på mig för jag va som en zombie konstant och blev på det sjukskriven för att jag inte kunde köra bil eller orka med att jobba.. Så om du vill orka jobba rekommenderar jag inte Lergiganen.. :)

• viochdu

Lergigan mite är lugnanade och lergigan comp är uppiggande. Har båda.

BF 26 April 2014
  • Neona

Sitter med den på handleden just nu, funkar bra än så länge :). Var skeptisk i början men sätter man på den i tid så går det an. Gillar inte vibrationerna bara, men antar att de stimulerar punkterna. El "stötarna" känns behagliga. Hade åkband första graviditeten och de fungerade också bra, dock bara mot sluter av graviditeten.

• Neona

*åksjukeband :), hade inte åkband, även om graviditetsillamående är lite som att åka en elak karusell på gröna lund.

• wassan

jag köpte den och kunde inte ens använda den för min hud blev irriterad och det blev små sår. 
    den hjälpte inte mig 

Svar på tråden clearblue enhet mot gravidillamående