• amiofo

    aurorasamtal

    läst lite om aurorasamtal, känns som många går dit för de har förlossningsrädsla och vill ha snitt, stämmer det?
    Jag vet inte riktigt till vem de vänder sig till. Var en sväng på förlossningen igår och när de ringde om provsvar så föreslog bm aurorasamtal. Jag har inte jätterädsla inför förlossningen är mest lite orolig då den förra gick snabbt och jag kände mig inte mött bra av de som jobbade, fick tex som svar när jag sa att jag hade ont "det ska det göra" 

  • Svar på tråden aurorasamtal
  • klarabella87

    Jag gick på aurorasamtal men inte för att jag ville ha en snitt.. Utan för att jag ville bearbeta min förra förlossningen som slutade i akut KS.. 

    Men jag gick på samtal för att jag ville verkligen försöka mig på en naturlig förlossning den här gången

    fick jättebra stöd och hjälp och uppmuntran!

    Tror det var mycke tack vare det som förlossningen gick så otroligt bra den här gången, och naturligt blev de! 

  • Majbaby2011

    Jag går på auroramottagning nu inför andra förlossningen, fick en sk sekundär förlossningsrädsla efter första som hade ett utdraget förlopp med sugklocka på slutet. 
    Jag vill absolut inte ha snitt, utan går för att vara bättre förberedd, samt att jag vill bli tagen på större allvar av personalen. Det var ett stort problem första gången, att de inte lyssnade och stöttade tillräckligt. Har hört av bekanta som gått i aurorasamtal att de fått ett helt annat, bättre bemötande av personalen pga att de varit aurorapatienter.  

Svar på tråden aurorasamtal