• Anonym (Finne)

Vilken produkt ur Aco Spotless-serien ska jag välja?

Jag har fet hy med fullt av stora svarta porer på näsa, kinderna närmast näsan och hakan. Näsan är ALLTID bland och de svarta prickarna syns så väl :-/ På pannan har jag mindre (dvs små) porer, men det är fullt av pormaskar även där, dessutom brukar jag få finnar på pannan. Mina kinder är alltid rosa längst ut, vet inte om det beror på mina problem med finnar/pormaskar eller ej.. Huden är alltid torr på områdena som är rosa, men jag är alltid blank på näsan och området på kinderna längst mot näsan. Pannan är torr ibland och fet ibland. 

Vilken eller vilka produkter ur Aco Spotless-serien ska jag välja?

• Svar på tråden Vilken produkt ur Aco Spotless-serien ska jag välja?
  • Anonym (anonym signatur)

Ska du inte unna dig att gå till en bra salong och få en porrengöring gjord? 

• Anonym (fel..)

Nu ger jag väl 'fel' råd men..

Jag har också haft så och jag gjorde först ett ångbad hemma med en skål hett vatten och en handuk över huvudet. Sen tog jag papper på fingrarna och tryckte försiktigt ut pormaskarna. Sen baddade jag med något antiseptiskt.

Därefter smorde jag de torra områdena men mild kräm.

Efter det var jag noga med att tvätta bort allt smink varje dag och så använde jag ekologisk honung att tvätta ansiktet med. Ta upp lite honung på en sked (aldrig fingrarna i burken) och smörj med fingrarna in i hela ansiktet och låter sitta en stund, sen tar man en tvättlapp med så varmt vatten man klarar av och torkar bort med. Avsluta med att skölja med kallt vatten för att stänga porerna. 'Klappa' torrt med handduk.    
    Om du ändå får torra partier så använd kräm bara där.  

• Anonym (Finne)
    Anonym (anonym signatur) skrev 2013-11-14 11:01:24 följande:
    Ska du inte unna dig att gå till en bra salong och få en porrengöring gjord? 
    Har inte råd + det finns inget sånt ställe här + de kommer väl ändå tillbaka?
    Anonym (fel..) skrev 2013-11-14 11:06:43 följande:
    Nu ger jag väl 'fel' råd men..

Jag har också haft så och jag gjorde först ett ångbad hemma med en skål hett vatten och en handuk över huvudet. Sen tog jag papper på fingrarna och tryckte försiktigt ut pormaskarna. Sen baddade jag med något antiseptiskt.

Därefter smorde jag de torra områdena men mild kräm.

Efter det var jag noga med att tvätta bort allt smink varje dag och så använde jag ekologisk honung att tvätta ansiktet med. Ta upp lite honung på en sked (aldrig fingrarna i burken) och smörj med fingrarna in i hela ansiktet och låter sitta en stund, sen tar man en tvättlapp med så varmt vatten man klarar av och torkar bort med. Avsluta med att skölja med kallt vatten för att stänga porerna. 'Klappa' torrt med handduk.    
    Om du ändå får torra partier så använd kräm bara där.  

Jag har provat det flera gånger men det fungerar inte på mig. Har för många så alla far inte bort + kommer inte åt överallt (t.ex. på sidan av näsan) och de är så djupa porer så jag får inte ut allt på en gång och då kommer det tillbaka..

• Anonym (anonym signatur)
    Anonym (Finne) skrev 2013-11-14 11:10:14 följande:
    Har inte råd + det finns inget sånt ställe här + de kommer väl ändå tillbaka?

Jag har provat det flera gånger men det fungerar inte på mig. Har för många så alla far inte bort + kommer inte åt överallt (t.ex. på sidan av näsan) och de är så djupa porer så jag får inte ut allt på en gång och då kommer det tillbaka..

Aha. Vad synd. 
    Jo, de kommer tillbaka men för varje gång den mekaniska porrengöringen gjorts så tar det längre tid och blir inte alls så illa igen, i alla fall inte för min dotter. Hon går och får gjort en rengöring en gång i kvartalet och använder annars Epiduo och rengöring anpassad till hudtyp samt återfuktning och numera har hon en väldigt fin hud.

Du kanske kan spara ett par månader och sedan gå? Det kostar 725 kr där min dotter går och hon klarar sig på en behandling var tredje månad nu.  
  • Anonym (Finne)
    Anonym (anonym signatur) skrev 2013-11-14 11:14:47 följande:
    Aha. Vad synd. 
    Jo, de kommer tillbaka men för varje gång den mekaniska porrengöringen gjorts så tar det längre tid och blir inte alls så illa igen, i alla fall inte för min dotter. Hon går och får gjort en rengöring en gång i kvartalet och använder annars Epiduo och rengöring anpassad till hudtyp samt återfuktning och numera har hon en väldigt fin hud.

Du kanske kan spara ett par månader och sedan gå? Det kostar 725 kr där min dotter går och hon klarar sig på en behandling var tredje månad nu.  
    Skulle nog ändå inte ha råd, det är väldigt mycket pengar för mig, och som jag skrev i förra inlägget finns det ändå ingen sådan salong här :-/
  • Anonym (Finne)

Ingen som vet vilken produkt jag ska använda?

• Anonym (Nöjd!)
    Har alltid haft genom åren svarta små prickar på näsan och har tryckt så mycket att jag fått ärr av mina naglar.
    Blev rekommenderad av en väninna Näsmasken som man applicerar på näsan typ innan man lägger sig.
    Har testat nu ett tag och det fungerar för mig och det positiva är att näsmasken också innehåller kollagen och återfuktar.
    Efter en liten behandling som tar cirka 20-30 min så känns näsan som ny, len och fin och porerna åker med.
    Efteråt behöver man inte kräma in sig eftersom näsmasken också fuktar in en.
    Hittade mina näsmasker på www.hudroller.se .
Svar på tråden Vilken produkt ur Aco Spotless-serien ska jag välja?