Stor i maten eller ?
Har en liten pojk på en vecka som får äta hur mycket han vill och NÄR han vill. Han äter väldigt ofta och vid varje amning ligger han nästan alltid 30-40 min och äter. Efter varje måltid lyckas han också ofta spy lite granna, händer nästan efter varje måltid och nu säger tjocka släkten att han får för mycket mat....?
Jag kan inte minska ner på maten, det skulle ju vara så hemskt! Jag vill däremot ÖKA maten och även ge han ersättningsmjölk då mina tuttar inte hinner återhämta sig från sina sår! (Han suger väldigt hårt!!)
Ni får kalla mig galen om jag vill ge han mer mat, men pojken är ju hungrig!!
Har pratat med olika barnmorskor om detta, vissa tror helt enkelt att en napp skulle funka då han verkar ha så stort sugbehov, medans några andra barnmorskor inte alls tycker det är en bra ide!
Jag vet inte riktigt vad jag känner för napp heller, tänk om han verkligen är hungrig men istället ger jag han napp? Det skulle ju kännas helt fel..
Finns det någon som varit med om liknande? Om vad gjorde du/ni ang napp? För som sagt min pojk får ju äta HUR mycket han vill och NÄR han vill..!