• Hallonet

Jag vill bara skriiiika! Åh, vad jag önskar att det är min tur nu!

Snälla, snälla, snälla, snälla, snälla. Kan det få vara över nu? Jag orkar inte mer! Tre år, fyra missfall och ett ofostrigt. Nu får det vara NOG!! Ge mig plus på stickan nästa helg, gör så att progesteronet och fragminet verkar till min fördel och låter mig föda ett barn nästa sommar! 

Blä, så vansinnigt frustrerad och trött och behövde spy ur mig lite. 

Om ngn annan känner för att kräkas ur sig lite frustration - kör på bara!

• Svar på tråden Jag vill bara skriiiika! Åh, vad jag önskar att det är min tur nu!
  • Bergkwist85

Nää va tråkigt för dej!! =(.  Hoppas det blir din tur snart!!.

Jag blev gravid lagom till jag fick en provanställning, å jag ha varit arbetslös i 6 år.
    och nu har jag fått foglossning och riskerar att blir sjukriven=( kommer ju defenitivt inte få ha kvar mitt jobb =(. jag ha jobbat där sen 2 september. Tråkigt! Enbart karlar på jobbet också, jag är den första anställda tjej.

• Aln

Jag håller alla tummar för att det snart blir din tur! Det är ingen tröst, men jag har en kompis som hade det precis likadant. Flera år av missfall och utomkvedes, sedan helt plötsligt! Vips så blev hon gravid och har nu två barn med 1 1/2 år mellan. KRAM!

• Hallonet
    straw2008 skrev 2013-11-14 12:43:13 följande:
    Adoptera ?
    Tyvärr inte ett alternativ och inte alltid så lätt. ObestämdBlir det inte biologiskt så får det vara... Av olika anledningar som jag inte tänker ta upp. 
    Bergkwist85 skrev 2013-11-14 12:45:05 följande:
    Nää va tråkigt för dej!! =(.  Hoppas det blir din tur snart!!.

Jag blev gravid lagom till jag fick en provanställning, å jag ha varit arbetslös i 6 år.
    och nu har jag fått foglossning och riskerar att blir sjukriven=( kommer ju defenitivt inte få ha kvar mitt jobb =(. jag ha jobbat där sen 2 september. Tråkigt! Enbart karlar på jobbet också, jag är den första anställda tjej.

Men vad typiskt! Men kaaanske kan just den anledningen att du är första tjejen faktiskt göra så att du får vara kvar? Ser väl ganska illa ut om de ger dig sparken, provanställning eller ej. Hoppas du klarar dig bra från värre foglossning! Och grattis. Solig
    Aln skrev 2013-11-14 12:48:52 följande:
    Jag håller alla tummar för att det snart blir din tur! Det är ingen tröst, men jag har en kompis som hade det precis likadant. Flera år av missfall och utomkvedes, sedan helt plötsligt! Vips så blev hon gravid och har nu två barn med 1 1/2 år mellan. KRAM!
    Grattis till din kompis! Flört Jag skulle bli överlycklig om jag bara får ETT barn. Tack för peppen och kram tillbaka!
  • lakrits77

Har ni testat ivf? Hade 4 missfall vid naturlig graviditet. Men lyckades på ivf.

• Hallonet
    lakrits77 skrev 2013-11-14 12:56:41 följande:
    Har ni testat ivf? Hade 4 missfall vid naturlig graviditet. Men lyckades på ivf.
    Jag är inskriven på en fertilitetsklinik. Och vi diskuterade ivf där med vår läkare men tyvärr håller man på att avveckla den hjälpen till kvinnor med upprepade missfall. Detta pga av att det är ett stort antal som ivf till trots fortsätter få missfall, det spelar liksom ingen roll. Och de som lyckades den gången via ivf tror man skulle ha lyckats på naturlig väg ändå - den gången. Tydligen pekar statistiken på detta...  Så därför håller landstingen på att avveckla den hjälpen. Privat kan man ju gå och vi lär prova det innan vi ger upp helt iaf. Litar på min läkare men vill ju ändå känna att vi tömt ut alla möjligheter. Han sa att han alltid kan peta in oss i kön men att vi kommer bli petade... 
  • puss

man kan ju få pregeron(?)vagitorier som hjälper till att förhindra missfall, har du fått det?

*puss puss puss puss*
  • Hallonet
    puss skrev 2013-11-14 13:03:43 följande:
    man kan ju få pregeron(?)vagitorier som hjälper till att förhindra missfall, har du fått det?
    Menar du progesteron? Jo, såna vaggisar har jag fått och fick missfall i juli ändå. Men dr hoppas och TROR att det var gång not meant to be och tycker vi ska prova några månader till. Men man blir ju frustrerad av all cirkus runt omkring. Känns som man har en trekant när en person utifrån hela tiden ska veta hur det går!
  • KarinIngrid

Jag förstår att det känns skitjobbigt :(
    Finns inte så mycket man kan säga för att peppa heller..
    Men jag håller tummarna att det är din tur snart! Kramar  

• Anonym (Anna)

Hallonet: Jag hoppas också innerligt att du får ditt efterlängtade barn! Jag har ingen egen erfarenhet av de svårigheter du befinner dig i. Så jag kan omöjligt säga att "Jag förstår vad du går igenom". Det gör jag inte. Men jag förstår att det gör ont som fan och att det är jobbigt på alla sätt. Min egna väg till barn är lite annorlunda än din. Men inte spikrak och självklar. Det har varit missfall och sjukt barn som dog halvvägs. Nu väntar jag barn igen och än så länge går det bra. Så även om jag inte förstår precis vad du går igenom, så förstår jag smärtan. Jag håller alla tummar jag har för att du får ett plus nästa gång och att det går bra hela vägen! Lycka till! ---- Och du - skit i såna idiotinlägg som det Jesper o co lyckades prestera. Inte ens värt att läsa. Bara dumt och korkat. Kram till dig!

Svar på tråden Jag vill bara skriiiika! Åh, vad jag önskar att det är min tur nu!