• Mr Foster

Permanent inloggning på gmail.com

En konstig och underlig situation för mig:
    - Jag har ett gmail/google konto och varje gång jag loggar in blir automatiskt inkryssat rutan som frågar om man vill stanna inloggad tillsvidare(på engelska"stay signed in").
    Jag tar bort krysset varje gång jag loggar mig in och även har ändrat inställningarna på Google mail för att inte förbli inloggad jämt
    MEN... det upprepas samma sak nästa gången: krysset dycker upp igen vid varje inloggningstillfälle!!
    Jag har skrivit ett mail till Google kundservice om detta ,men fick inget svar!
    Det händer överallt på vilken dator somhelst -hemma eller på offentliga datorer,det spelar ingen roll.
    Man blir paranoid av det,i slutändan  är det en säkerhetsgrej ,eller hur?
    Vad ska jag göra? Finns det någon som kan hjälpa mig?
    Tacksam på svar via mitt meil.
    Hälsningar,
    Foster 

• Svar på tråden Permanent inloggning på gmail.com
  • sportpappa

Jag testade nyss i Internet Explorer och kryssrutan för att fortsätta vara inloggad var inte ikryssad. Jag har inte upplevt det problemet någon gång.
    Tanken är ju att den aldrig ska vara ikryssad per default utan det är något man aktivt ska välja.

Vad är det för operativsystem, webbläsare, är det några addons eller tillägg installerade i webbläsaren?
    Har du testat med olika webbläsare? 

• Aniiee

Använder du chrome? Testa att rensa lösenord och cache-minne och hela baletten (vilket man för övrigt ALLTID ska göra tre gånger när man sitter på en offentlig dator, såger jag som hackare...) 

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Kalle

Hej!

Jag har samma problem som du, Mr Foster. Har du fått någon lösning? Det kan väl inte bero på webbläsaren eller operativsystem, eller?

Hoppas någon kan ge en permanent lösning!

Hej från Kalle!

• sportpappa

Testa att inaktivera alla plugins och tillägg i webbläsaren och se om det hjälper.
    Exempelvis så kryssar tillägget LastPass i rutor i inloggningsformulär.

Svar på tråden Permanent inloggning på gmail.com