• pluvdo

Du är på väg mot kassorna med din varufyllda korg...

... och suckar högt när du inser att bara en kassa är öppen och kön är jääättelång. Men så hör du att den i kassan säger till dem i kön att en är på väg för att öppna kassan bredvid. Vad gör du?

Men först skall jag gå in i garderoben och säga pisspotta... men säg det inte till mamma.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-14 22:31
    Ifall ni ser till att aldrig hamna i den situationen så tänk er ändå in i situationen.

Ni som står kvar i kön, är det alltså främst för att ni inte tror att det kommer gå snabbare att skynda över till den andra? Är det ingen som låter bli att tränga sig för att det är osjyst att trängas?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du är på väg mot kassorna med din varufyllda korg...
  • Griseknoen35

Ja det är ju försten dit oavsett hur länge den framför än har köat.... Brukar själv stå kvar där jag står, brukar gå snabbast.

• blomman07

Långa köer bekymrar aldrig mig. Men i det hör fallet hade jag väntat och ställt mig i den kortaste.

• Monchichier

Det beror på var jag står i affären, om jag har långt till kassan som ska öppnas eller inte.
    Har dock aldrig varit med om att den befintliga kassörskan berättat att det öppnas en ny kassa.
    Det jag har varit med om flera gånger är att kassörskan ropar i högtalarna att kollegan ska komma till kassan.
    Då brukar de också ropa upp vilken kassa personen ska till och då brukar jag ställa mig där och vänta tills någon kommer. 

• Tänkttill

Att jag är uppmärksam och hinner före de andra till den nyöppnade kassan kan jag knappast klandras för. Varför vänta då det inte behövs?

• sextiotalist

Det är nog olika, ibland är jag snabb att gå till en nyöppnad kassa, ibland bryr jag mig inte.

Jodå, här händer det ofta att kassörskan säger "jag öpnnar en kassa" 

• Monchichier
    sextiotalist skrev 2013-11-14 16:02:38 följande:

Det är nog olika, ibland är jag snabb att gå till en nyöppnad kassa, ibland bryr jag mig inte.

Jodå, här händer det ofta att kassörskan säger "jag öpnnar en kassa" 

Ja, att kassörskan berättar att "SIN" kassa öppnar händer ju hela tiden.
    Det är kassörskan mitt emot i den redan öppna kassan som jag aldrig varit med om informerat om att en till kassa är på väg, utan det jag har hört är när kassörskan ropar efter hjälp. 
  • pluvdo

Två gånger under en väldigt kort tid så har jag varit i affären och stått i en lååång kö när ytterligare en kassa öppnats. Och har då sett hur personer som just kom fram till kassorna rusar fram och börjar lassa upp sina varor redan innan kassörskan kommit trots att det precis bredvid är en kö med kanske 20-30 pers som redan köat ett tag. Däribland, vid det ena tillfället, ett äldre par som hade köat jääättelänge och knappt kunde stå. De var just på väg att halta sig över till kassan som skulle öppnas när den där killen smet före.

Jag tycker sådant är skitfult och respektlöst gjort och det förvånar mig att nästan 50% av dem som röstat här tycker att det är okej att göra så. En fråga till er som tycker det: Varför anser ni att er tid är viktigare än alla andras? Varför tycker ni att ni skall få gå före alla andra som redan köat i fem-tio minuter bara för att ni råkar komma gående just då när en ny kassa skall öppnas?

Men först skall jag gå in i garderoben och säga pisspotta... men säg det inte till mamma.
  • Purpurbräcka

Mitt emellan de två första alternativen. Ser jag att andra ur kön skyndar mot den nyöppnade kassan så tar jag det lugnt och ställer mig sist i kön. Men står de och tvekar eller rör sig i maklig takt mot den nya kassan så går jag gärna före.

I skuggan av varje stor man står en kvinna med känslig hy.
  • etthjerta
    pluvdo skrev 2013-11-14 16:37:45 följande:
    Två gånger under en väldigt kort tid så har jag varit i affären och stått i en lååång kö när ytterligare en kassa öppnats. Och har då sett hur personer som just kom fram till kassorna rusar fram och börjar lassa upp sina varor redan innan kassörskan kommit trots att det precis bredvid är en kö med kanske 20-30 pers som redan köat ett tag. Däribland, vid det ena tillfället, ett äldre par som hade köat jääättelänge och knappt kunde stå. De var just på väg att halta sig över till kassan som skulle öppnas när den där killen smet före.

Jag tycker sådant är skitfult och respektlöst gjort och det förvånar mig att nästan 50% av dem som röstat här tycker att det är okej att göra så. En fråga till er som tycker det: Varför anser ni att er tid är viktigare än alla andras? Varför tycker ni att ni skall få gå före alla andra som redan köat i fem-tio minuter bara för att ni råkar komma gående just då när en ny kassa skall öppnas?
    Håller ned! Fruktansvärt respektlöst och högfärdigt gjort! Blir så arg när jag ser det! Skrikandes
  • Aniiee

Jag tar snabbkassorna........

Yaoi is the opiate of the fangirls
Svar på tråden Du är på väg mot kassorna med din varufyllda korg...