Ofostrig grav. upptäcktes i v.14, nu magsmärtor
Hej! Har lite frågor till er kunniga!
Den 28 oktober konstaterades det att jag hade en ofostrig graviditet som gått ända till v.14. Ett väldigt tungt besked.. Tog cytotec den 1 november och blödde i 10 dagar sammanlagt.
Nu de senaste 3 dagarna har jag haft rejäla ägglossningsflytningar med lite blod i. Har även känt av ÄL-smärta till tusen, har riktigt ont. Har testat med Äl-tester varje dag av dessa dagar och dom har varit starka som att det är på väg att bli ett starkt positivt ÄL-test.
Idag tog jag både ÄL- och gravtest. ÄL- testet har ökat lite och är snudd på lika starkt som kontrollstrecket. Men grejen är den att grav-testet visar svagt, men tydligt, positivt. Idag har jag även haft rejäl värk i högra sidan av magen.
Någon som vet det kan vara ägglossningen som är på väg att hoppa igång eller om jag bör oroa mig och kanske ringa 1177 för rådgivning? Alltså om det är ÄL-smärtor jag känner av nu även fast gravtestet fortfarande visar svagt positivt.
Jag tror inte att det finns något kvar efter aborten då jag både sett hinnsäck och moderkaka, båda dessa var hela.
Snälla hjälp mig!