• Anonym (v.14)

Ofostrig grav. upptäcktes i v.14, nu magsmärtor

Hej! Har lite frågor till er kunniga!

Den 28 oktober konstaterades det att jag hade en ofostrig graviditet som gått ända till v.14. Ett väldigt tungt besked.. Tog cytotec den 1 november och blödde i 10 dagar sammanlagt.

Nu de senaste 3 dagarna har jag haft rejäla ägglossningsflytningar med lite blod i. Har även känt av ÄL-smärta till tusen, har riktigt ont. Har testat med Äl-tester varje dag av dessa dagar och dom har varit starka som att det är på väg att bli ett starkt positivt ÄL-test. 

Idag tog jag både ÄL- och gravtest. ÄL- testet har ökat lite och är snudd på lika starkt som kontrollstrecket. Men grejen är den att grav-testet visar svagt, men tydligt, positivt. Idag har jag även haft rejäl värk i högra sidan av magen. 

Någon som vet det kan vara ägglossningen som är på väg att hoppa igång eller om jag bör oroa mig och kanske ringa 1177 för rådgivning? Alltså om det är ÄL-smärtor jag känner av nu även fast gravtestet fortfarande visar svagt positivt.

Jag tror inte att det finns något kvar efter aborten då jag både sett hinnsäck och moderkaka, båda dessa var hela.

Snälla hjälp mig!   

• Svar på tråden Ofostrig grav. upptäcktes i v.14, nu magsmärtor
  • Anonym (Cc)
    Anonym (v.14) skrev 2013-11-14 17:12:07 följande:

Hej! Har lite frågor till er kunniga!

Den 28 oktober konstaterades det att jag hade en ofostrig graviditet som gått ända till v.14. Ett väldigt tungt besked.. Tog cytotec den 1 november och blödde i 10 dagar sammanlagt.

Nu de senaste 3 dagarna har jag haft rejäla ägglossningsflytningar med lite blod i. Har även känt av ÄL-smärta till tusen, har riktigt ont. Har testat med Äl-tester varje dag av dessa dagar och dom har varit starka som att det är på väg att bli ett starkt positivt ÄL-test. 

Idag tog jag både ÄL- och gravtest. ÄL- testet har ökat lite och är snudd på lika starkt som kontrollstrecket. Men grejen är den att grav-testet visar svagt, men tydligt, positivt. Idag har jag även haft rejäl värk i högra sidan av magen. 

Någon som vet det kan vara ägglossningen som är på väg att hoppa igång eller om jag bör oroa mig och kanske ringa 1177 för rådgivning? Alltså om det är ÄL-smärtor jag känner av nu även fast gravtestet fortfarande visar svagt positivt.

Jag tror inte att det finns något kvar efter aborten då jag både sett hinnsäck och moderkaka, båda dessa var hela.

Snälla hjälp mig!   

Oj vad jobbigt för dig :( läste nyss att hcg hormoner kan finnas i kroppen efter abort ända upp till 6 veckor efter ingreppet, det kan ju finnas en möjlighet att du har grav hormoner kvar i kroppen
  • Anonym (v.14)
    Anonym (Cc) skrev 2013-11-14 17:39:27 följande:
    Oj vad jobbigt för dig :( läste nyss att hcg hormoner kan finnas i kroppen efter abort ända upp till 6 veckor efter ingreppet, det kan ju finnas en möjlighet att du har grav hormoner kvar i kroppen
    Jo jag har gravhormoner kvar, tog ett test idag och det var svagt positivt. 
    Det jag undrar över är varför Äl-testerna ökar i styrka samtidigt som jag har väldigt ont i magen. Om det skulle kunna vara ägglossning ändå som händer nu. :) 
  • Baraettbarn

Har du tagit HCG ? Borde inte läkarna hålla koll på det och följa dig till HCG är mindre än 2?

• Anonym (v.14)
    Baraettbarn skrev 2013-11-14 18:25:14 följande:
    Har du tagit HCG ? Borde inte läkarna hålla koll på det och följa dig till HCG är mindre än 2?
    Jag ska på efterkontroll på torsdag nästa vecka. Så då får jag väl veta hur det ligger till antar jag. Men såklart hade man ju velat vara in den här veckan och tagit hcg iaf och sen vul och grejer nästa vecka. 
  • Anonym (v.14)

Ingen som har haft nått liknande? eller bara en solskenshistoria då jag vill få tillbaka min mens fortare än blixten. 

• Hallonet

Jag har haft ofostrigt. Och jag har ett svaaagt minne av att man faktiskt kan smyga på mot ägglossningen trots att allt hcg inte lämnat kroppen. Lh-hormon har vi jämt i kroppen så det är liksom inget konstigt. Sen vet jag inte om kroppen kan släppa ett ägg och verkligen ägglossa om hcg:t inte försvunnit. Men att båda hormonerna jobbar sida vid sida tror jag inte är ngt konstigt. 

Äsch, jag är jätteosäker! 

• Anonym (v.14)
    Hallonet skrev 2013-11-14 18:40:34 följande:
    Jag har haft ofostrigt. Och jag har ett svaaagt minne av att man faktiskt kan smyga på mot ägglossningen trots att allt hcg inte lämnat kroppen. Lh-hormon har vi jämt i kroppen så det är liksom inget konstigt. Sen vet jag inte om kroppen kan släppa ett ägg och verkligen ägglossa om hcg:t inte försvunnit. Men att båda hormonerna jobbar sida vid sida tror jag inte är ngt konstigt. 

Äsch, jag är jätteosäker! 
    Så om man räknar första dagen på aborten som första dagen på en mens så borde jag ha ägglossning antingen fre, lör eller sön. Borde ju egentligen stämma med tanke på att ÄL-testerna ökar till positivt. 
    Får ta ett till gravtest imorgon och se om det har sjunkit. Det är då inte mycket kvar iaf.

Hur gick det för dig efter den ofostriga graviditeten? Om man får fråga, du behöver inte svara om du inte vill. :) 
  • Anonym (v.14)

Puff :)

• Hallonet

Det kan nog stämma om ditt graviditetstest var svagtsvagt. Och ja, du ska räkna första dagen med blödning som första "mens"dagen.

Det kom ut av sig själv, i v 14 oxå. Behövde inte göra ngt med vare sig piller eller sjukvård så det var skönt. Blödde länge, det var ganska jobbigt, tre v drygt. Men sen kom äl efter bara ngn dag! Gjorde en efterkontroll bara för att se så allt var ute, sen var det fritt fram. Har varit gravid en gång efteråt, men det blev missfall. Och nu väntar jag på Bim igen... Bara massa väntan!

• Anonym (v.14)
    Hallonet skrev 2013-11-14 23:01:31 följande:
    Det kan nog stämma om ditt graviditetstest var svagtsvagt. Och ja, du ska räkna första dagen med blödning som första "mens"dagen.

Det kom ut av sig själv, i v 14 oxå. Behövde inte göra ngt med vare sig piller eller sjukvård så det var skönt. Blödde länge, det var ganska jobbigt, tre v drygt. Men sen kom äl efter bara ngn dag! Gjorde en efterkontroll bara för att se så allt var ute, sen var det fritt fram. Har varit gravid en gång efteråt, men det blev missfall. Och nu väntar jag på Bim igen... Bara massa väntan!
    Hoppas att detta var ägglossning då så man kan förvänta sig mens om kanske 2 veckor. Min kropp brukar återhämta sig väldigt fort. Hoppas på samma denna gång.

Ja, cytotec är inget jag kan rekommendera, väldigt jobbigt psykiskt att se så pass välutvecklade delar komma ut av moderkaka och hinnsäck. Mitt hade inte slutat växa än heller (!) så det var en del. Mitt vatten gick till och med.. Måste ha varit jobbigt att blöda så länge, man blir ju väldigt snurrig av att tappa blod hela tiden också. Men skönt att du inte behövde vänta på ägglossningen iaf. :)

ska på efterkontroll på torsdag nästa vecka så då får man väl reda på mer hur det ser ut. Hoppas hon kan se att jag har haft ÄL.

Ja det är en jäkla massa väntan.. Det blir ju det enda man tänker på tillslut, besatt nästan.  
  • Cayenna

Kanske du får kloka svar på torsdag. Tänkte iaf skriva en rad även fast allt nog är individuellt. Jag skrapades 29de okt, 20 dagar sedan. (MA v13, bebis dog v9) Gravtestet igår visade svagt positivt. Dock börjar jag idag få äl tecken som jag brukar få en vecka innan äl ca. Så det verkar som att min kropp kickat igång sig ändå. Jag kan tyvärr inte testa med äl test ännu då dem ger glad gubbe av hcg. Får uppdatera om jag fick äl sen som beräknat.

• Anonym (v.14)
    Cayenna skrev 2013-11-17 13:50:28 följande:
    Kanske du får kloka svar på torsdag. Tänkte iaf skriva en rad även fast allt nog är individuellt. Jag skrapades 29de okt, 20 dagar sedan. (MA v13, bebis dog v9) Gravtestet igår visade svagt positivt. Dock börjar jag idag få äl tecken som jag brukar få en vecka innan äl ca. Så det verkar som att min kropp kickat igång sig ändå. Jag kan tyvärr inte testa med äl test ännu då dem ger glad gubbe av hcg. Får uppdatera om jag fick äl sen som beräknat.
    Jag hoppas det! :) Jag testar också fortfarande positivt, men svagt. Nu i veckan har jag har rejäla äl-flytningar och ruskigt ont i äggstockarna ibland. Måste ju vara äl? Har testat med äl-stickor nästan varje dag och dom är såklart starka men jag ser en skillnad på dom iaf. Det var en svag stegring till fullt utslag för 2 dagar sedan och igår så hade det sjunkit men var ju fortfarande starkare än det ska vara normalt. Och nu är det onda borta.

Jag hoppas verkligen att hon ser något på torsdag. :) Får uppdatera jag också. 
Svar på tråden Ofostrig grav. upptäcktes i v.14, nu magsmärtor