• ploten

Någon som bott på Calypso Cay Resort i Orlando?

Bokade på förslag av en resebyrå Calypso Cay Resort i Orlando, en villa för vår familj (med två barn) i en vecka. Nu när allt är bokat och betalt har jag läst en sjukt massa dåliga recensioner (amerikanska) på nätet och börjar få lite ångest. Det verkar mest handla om dålig service och smutsiga rum, och folk skriver saker som "worst place ever" och "don't go there". Någon som varit där och kan lugna mig - eller är det så illa som det skrivs i recensionerna?

• Svar på tråden Någon som bott på Calypso Cay Resort i Orlando?
  • Burberry

Känner inte till just ert ställe, men kan ändå kanske lugna dig lite.

Vårt favorithotell i Orlando har också mycket dåliga omdömen om man läser på nätet. Vi som rest en del är dock nöjda med stället o planerar återvända dit för fjärde året i rad nästa år också. Går inte riktigt lita på dedär omdömena. Finns alltid folk som gnäller, och många amerikaner är duktiga på det..

• evaoregon
    ploten skrev 2013-11-14 18:20:12 följande:
    Bokade på förslag av en resebyrå Calypso Cay Resort i Orlando, en villa för vår familj (med två barn) i en vecka. Nu när allt är bokat och betalt har jag läst en sjukt massa dåliga recensioner (amerikanska) på nätet och börjar få lite ångest. Det verkar mest handla om dålig service och smutsiga rum, och folk skriver saker som "worst place ever" och "don't go there". Någon som varit där och kan lugna mig - eller är det så illa som det skrivs i recensionerna?
    Jag kollade på nätet vad som skrev om hotellet och när klagomål om mögel, smuts, vägglöss och stölder återkommer så skulle jag helt klart inte välja att bo där.  Jag läser alltid omdömen på tripadvisor innan jag bokar och jag tycker omdömena stämmer mycket bra.  Det viktiga är att man läser vad man klagar på.  Är det bara på lite snorkig personal eller liknande så skulle jag inte bry mig om det, men t ex mögel tycker jag inte alls är ok.  
  • ploten

Ja, det är klart att jag aldrig hade bokat om jag hade läst dessa recensioner innan. Men för mig är det jobbigt mentalt med alla dessa val och efterforskningar, så jag bestämde mig för att gå till en resebyrå och ta deras förslag. Det var bara av en slump i efterhand som jag råkade få syn på en annons för just detta hotell, där det stod att de fått betyget 2,6 av 5 av besökarna, och då kunde jag inte hålla mig från att gå in och läsa.

Men är det ingen som har bott där och kan ge ett omdöme utifrån svenska ögon?

• evaoregon

Var har du läst om hotellet?  Det är lika dåliga omdömen både på tripadvisor och yelp.   Rynkar på näsan  Jag skulle inte chansa och bo där.  Resebyråerna brukar tjäna pengar på att rekommendera hotell så därför föredrar jag helt klart att leta hotell på nätet själv.  Jag tycker inte att det är särskilt svårt att hitta ett bra hotell.  Jag brukar kolla vilka som fått bäst omdömen och välja något som de flesta gillar och inte något ställe där man klagar på vägglöss och mögel.  

• ploten

Nu är vi tillbaka från semestern, och jag kan säga att de som skrivit de där usla recensionerna inte verkar ha bott på samma ställe som vi. Men det var ett stort komplex med många byggnader och allt ifrån enskilda hotellrum till stora lägenheter, så det kan ju möjligen vara skillnad beroende på var i komplexet man bor.

Vår lägenhet var i alla fall stor, ren och fräsch - och då är jag ganska kräsen när det gäller renhet. Inte minsta spår av mögel, kackerlackor eller väglöss som andra hade skrivit om. Inte heller några flagnande tapeter - alla väggar var målade och fina. All personal vi träffade på var trevlig, inga köer eller väntetider som vissa hade skrivit om. Frukosten var helt OK, men vi föredrog att köpa egen och äta i lägenheten. Så vi är jättenöjda!

• Burberry
    ploten skrev 2013-12-27 16:11:18 följande:
    Nu är vi tillbaka från semestern, och jag kan säga att de som skrivit de där usla recensionerna inte verkar ha bott på samma ställe som vi. Men det var ett stort komplex med många byggnader och allt ifrån enskilda hotellrum till stora lägenheter, så det kan ju möjligen vara skillnad beroende på var i komplexet man bor. Vår lägenhet var i alla fall stor, ren och fräsch - och då är jag ganska kräsen när det gäller renhet. Inte minsta spår av mögel, kackerlackor eller väglöss som andra hade skrivit om. Inte heller några flagnande tapeter - alla väggar var målade och fina. All personal vi träffade på var trevlig, inga köer eller väntetider som vissa hade skrivit om. Frukosten var helt OK, men vi föredrog att köpa egen och äta i lägenheten. Så vi är jättenöjda!

Vad skönt ni fick en bra semester o var nöjda med hotellet!
Svar på tråden Någon som bott på Calypso Cay Resort i Orlando?