• Maria 417

Besöka länder som USA,Australien osv

Är det någon som är väl insatt i farliga djur i Australien,USA,Egypten osv

När man besöker dessa länder behöver man alltid var orolig för att stöta på farliga djur eller beror det på var i landet man befinner sig?

• Svar på tråden Besöka länder som USA,Australien osv
  • Hannaakp

Dom finns, men faktiskt överallt, mitt i Sydney på dom finaste barerna, fast va mer försiktig ute på landet o i naturen

• PrinsessanLeia

Nej man behöver inte vara orolig i Australien men man ska tänka sig för. Krokodiler och Stingers är inte att leka med. Var i Australien har du tänkt resa?

• Maria 417

Vet ju att Australien har en av världens giftigaste ormar(Inlands taipanen)

Hur säkert är det att bada i havet med tanke på hajar osv?

• firewoman

Som ovanstående skrev om Australien bör man även tänka i vissa delar av USA. I Florida tex finns det en hel del alligatorer och det är inte att rekommendera att plaska ut i vilket vattendrag som helst. Varningsskyltar för hajar och maneter (På Hawaii har vi stött på det vid flera tillfällen) ska man naturligtvis respektera och man kanske inte heller ska kliva ut i Nevadaöknen i sandaler och börja lyfta på stenar...

Jag tycker inte att du ska vara rädd, utan använd det sunda förnuftet. 

• Burberry

Jag har varit i både Australien o USA flera gånger. Inga problem sålänge du simmar enbart inom markerade områden o undviker all typ av busch o vildväxta områden.

• Maria 417

Är det USA eller Australien som har mest farliga djur?

(Syftar på farliga ormar,farliga spindlar osv)

• PrinsessanLeia

Det du ska tänka på är att det i vattnen kring norra australien är stingerssäsong ungefär halva året. Om du vill ha tips på trevliga ställen att besöka i Australien kanndu hojta för jag var där nöstan ett år. NZ rekommenderar jag verkligen också om du reser dit. Hajar finns kring stränderna insydney och på många andra håll, riktigtbsäker kan man aldrig vara. Ormar finns lite överallt men är i regel skygga. Man ska aldrig bada om man inte ör helt säker på att det är krokodilfritt. Spindlar fanns det väldigt stora men de var rätt ofarliga de stora (finns giftiga små). Min värsta erfarenhet var när en brown snake simmade genom poolen, som tur var jag på land annars hade jag dött av hjärtstillestånd.

• PrinsessanLeia

Australien har giftigare ormar än usa, crocs finns i båda länderna. Solen är nog farligare i australien.

PrinsessanLeia skrev 2013-11-14 21:26:34 följande:
    Det du ska tänka på är att det i vattnen kring norra australien är stingerssäsong ungefär halva året. Om du vill ha tips på trevliga ställen att besöka i Australien kanndu hojta för jag var där nöstan ett år. NZ rekommenderar jag verkligen också om du reser dit. Hajar finns kring stränderna insydney och på många andra håll, riktigtbsäker kan man aldrig vara. Ormar finns lite överallt men är i regel skygga. Man ska aldrig bada om man inte ör helt säker på att det är krokodilfritt. Spindlar fanns det väldigt stora men de var rätt ofarliga de stora (finns giftiga små). Min värsta erfarenhet var när en brown snake simmade genom poolen, som tur var jag på land annars hade jag dött av hjärtstillestånd.

• Maria 417

Hur är det förresten med träsk i USA och Australien?

Tänkte nu risken för att gå ner sig?

Kan säga att jag är rädd för ormar,spindlar osc

• Bergling

Nu skall jag inte ha förutfattade meningar, men gemene man åker nog inte till varken USA eller Australien för att vandra i träsk. Och om man gör det så har man (hoppas jag) ganska bra koll på vilka faror som finns.

En normal familjesemester i USA eller Australien skall inte behöva innebära speciellt många situationer där man stöter på sådana djur som diskuterats i tråden.

Svar på tråden Besöka länder som USA,Australien osv