• Anonym (!)

P-piller?

Jag ska snart resa till USA, och eftersom det är en tidsskillnad på 5 timmar, så undrar jag hur jag ska göra med mina p-piller. Ska jag ta dem efter samma tid som jag gör hemma, fast i amerikansk tid, eller precis som när klockan är vad den brukar när jag tar dem hemma i Sverige?

Hoppas ni förstår vad jag menar.

Jag ska även mellanlanda på Island, o de ligger en timme efter Sverige,
    blir det korrekt att jag tar dem en timme efter vi har åkt, om det motsvarar vad tiden är hemma i Sverige då jag brukar ta dem? 

• Svar på tråden P-piller?
  • Anonym (Troll!)

Ha ha ha fins risk att du varken hittar dit eller hem!

• Anonym (Vaaaaa)

Hur många gånger på en dag ska du ta egentligen ?

• Anonym (!)
    Anonym (Troll!) skrev 2013-11-14 22:00:00 följande:
    Ha ha ha fins risk att du varken hittar dit eller hem!
    Och som vanligt dyker det upp ett infantilt svar. Jag är helt seriös, och vill veta.
    Jag tänkte bara på omställningen i tidsskillnad.

Lönt att svara om du ska trolla..... 
  • Anonym (!)
    Anonym (Vaaaaa) skrev 2013-11-14 22:07:40 följande:
    Hur många gånger på en dag ska du ta egentligen ?
    Ja, för att komma till USA ska jag mellanlanda på island, och jag undrar på grund av tidsomställningen givetvis,...
  • Anonym (Isabelle)

Hej!
    Din kropp vet inte om att det sker en tidsomställning, eftersom tid är ett begrepp vi bara har hittat på. Ta alltså tabletten på den svenska tid du brukar ta den. Om du brukar ta den på morgonen i Sverige, ta den då när det är morgon i Sverige, oavsett var du är :) 

• Anonym (!)

Jag är inget jävla troll, och vill inte ha något infantilt svar, jag vill ha ett seriöst svar, men det är väl antagligen för mycket begärt..

• Anonym (!)
    Anonym (Isabelle) skrev 2013-11-14 22:10:29 följande:
    Hej!
    Din kropp vet inte om att det sker en tidsomställning, eftersom tid är ett begrepp vi bara har hittat på. Ta alltså tabletten på den svenska tid du brukar ta den. Om du brukar ta den på morgonen i Sverige, ta den då när det är morgon i Sverige, oavsett var du är :) 
    Tack!
    Som jag tänkte alltså! 
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (!) skrev 2013-11-14 22:09:13 följande:
    Ja, för att komma till USA ska jag mellanlanda på island, och jag undrar på grund av tidsomställningen givetvis,...
    Men ta det lugnt. Några timmars diff är ingen fara.
  • Anonym (!)
    Anonym (Lugn) skrev 2013-11-14 22:12:36 följande:
    Men ta det lugnt. Några timmars diff är ingen fara.
    Kanske inte, men jag vill ändå att det ska bli rätt, för att vara helt o hållet skyddad givetvis.
    Och man blir så trött, alltid någon som gapar troll direkt... 
  • Anonym (Isabelle)

Det kan vara lite bökigt om man åker mellan tidszoner, och ska man flytta till en annan tidszon kan man ju sakta men säkert flytta på tiden man tar tabletten (lite beroende på om det är minipiller eller kombinerade p-piller). Men är det bara en resa kanske det är smidigare att bara ta tabletten på rätt tid hela tiden :)

• Tebriane

Fast om man inte kan räkna ut att p-piller inte kan klockan så kanske det inte är så konstigt att man får en liten trollis på sig...

Svar på tråden P-piller?