Omöjligt att få lägenhet i Stockholm ...?!
Jag är en vuxen människa (20+) som flyttade hemifrån för flera år sedan. Har bott hos dåvarande sambo, hyrt i andra hand, bott tillsammans med vänner osv men för ca. Ett halv år sedan tog det stopp. Jag kunde inte bo kvar hos vännen jag bodde hos då och hittade ingen annan lägenhet att hyra så jag fick flytta hem till mina föräldrar igen. Jag står i bostadsköer, hör av mig till privata värdar , är medlem på massa sidor osv men ingenting händer... Jag är inte särskilt kräsen men vill ha minst 30kvm och rimlig hyra. Och det måste vara i Stockholm eftersom jag jobbar & har hela mitt liv här. Jag har inte råd att köpa en bostadsrätt nu heller, då jag har en kass lön och knappt några sparade pengar . Byt jobb kanske du tänker nu , men som outbildad (inga studier efter gymnasiet) kan jag inte få något som gör nån större skillnad för min ekonomi. Börja plugga är inte heller ett alternativ för då får jag ännu mindre pengar... Mina föräldrar flyttar i årsskiftet och jag har börjat få panik nu. Jag har faktiskt ingenstans att ta vägen. Hur hittar man en lägenhet ?? Inga påhopp tack, jag har redan ångest för det här..