• Anonym (Orolig)

Vad betyder detta?!?

Jag är gravid i v4+4.

Idag vid kl 10 när jag var på toa så upptäckte jag att jag hade "blodstrimmor" i mina flytningar. (har fått rikliga flytningar sen jag blev gravid).
    Jag antog att det kanske bara var slemhinnorna som var torra men blödde lite...eller jag försökte intala mig själv det...
    Sen så gick det kanske 2 timmar och så hände samma sak igen....blodstrimmor i flytningarna...och då började jag bli riktigt orolig....
    Jag väntade en timme till och drog sedan ett papper mellan benen igen men denna gång så kom det färskt blod, det var inte jätte mycket men det färgade pappret. (inget blod i trosorna)
    Nu är det som sagt 5½ timme sedan jag blödde och inget mer har hänt förutom att jag har mer molande värk, som mensvärkt ungefär och det svider lite i......jaaa......ni vet...nog vad jag menar...

Jag hade missfall förra månaden men då blödde jag mer.....
    Kan detta också vara ett missfall? Rynkar på näsan 

• Svar på tråden Vad betyder detta?!?
  • Sweet life

Det KAN vara en början till missfall, men det KAN också vara helt ofarliga blödningar. Du får helt enkelt vänta och se.

• Anonym (Orolig)
    Sweet life skrev 2013-11-15 18:28:27 följande:
    Det KAN vara en början till missfall, men det KAN också vara helt ofarliga blödningar. Du får helt enkelt vänta och se.
    Hur länge brukar de ta innan man börjar blöda ordentligt om det är ett missfall?
  • Sweet life
    Anonym (Orolig) skrev 2013-11-15 18:31:55 följande:
    Hur länge brukar de ta innan man börjar blöda ordentligt om det är ett missfall?
    Väldigt olika. Allt från timmar, till dygn, till veckor, till månader (om det vill sig illa). 

Har haft det som kallas MA och började som du hade i vecka 5, det försvann och i vecka 12 började jag blöda igen och man kunde med VUL konstatera att fostret dött där i vecka 5.. 
  • Anonym (Orolig)
    Sweet life skrev 2013-11-15 18:37:11 följande:
    Väldigt olika. Allt från timmar, till dygn, till veckor, till månader (om det vill sig illa). 

Har haft det som kallas MA och började som du hade i vecka 5, det försvann och i vecka 12 började jag blöda igen och man kunde med VUL konstatera att fostret dött där i vecka 5.. 
    Tack så mycket för dina svar!!
    Jag får kanske avvakta lite och testa med ett gravtest om några dagar....visar det negativt så får vi väl försöka igen men visar det positivt så ska jag begära ett VUL så jag får veta om allt fortfarande ser OK ut....
    Låter de bra eller dåligt? Obestämd

• Sweet life
    Anonym (Orolig) skrev 2013-11-15 18:44:26 följande:
    Tack så mycket för dina svar!!
    Jag får kanske avvakta lite och testa med ett gravtest om några dagar....visar det negativt så får vi väl försöka igen men visar det positivt så ska jag begära ett VUL så jag får veta om allt fortfarande ser OK ut....
    Låter de bra eller dåligt? Obestämd

Det låter bra. Dock kan ett gravtest visa positivt i minst 2 veckor efter missfall. Men bara små strimmor med färskt blod skulle jag inte tolka som missfall. Däremot en mensliknande blödning i mängd ca.
  • Anonym (Orolig)
    Sweet life skrev 2013-11-15 19:10:03 följande:
    Det låter bra. Dock kan ett gravtest visa positivt i minst 2 veckor efter missfall. Men bara små strimmor med färskt blod skulle jag inte tolka som missfall. Däremot en mensliknande blödning i mängd ca.
    Förra månaden så visade det negativt dagen efter jag började blöda Obestämd
Svar på tråden Vad betyder detta?!?