• Fika

Hur mycket fika är okej för barn ?

Hej! Berätta gärna hur mkt era barn får fika/godis ! Vad är normalt ? Hur gammal är ditt barn ? Var på kalas- mamman till 3 åring lät h'n äta 2st muffins 1 kanelbulla 1 bit tårta 1 kex samt 1 chokladboll! Enligt mig är detta fika för 3 vuxna... Tänker jag fel ??

• Svar på tråden Hur mycket fika är okej för barn ?
  • Sweet life

Det är väl upp till varje förälder. Sköt du dina barn så får mamman sköta sitt barn och de problem som kan uppstå....

Finns inget värre än moralmänniskor som ska sätta måttstockar på vad som är ok och inte för att visa att man är en bättre förälder... 

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Om det där är fika för tre vuxna så har du antingen missuppfattat vad fika innebär eller också är du väldigt snål när du bjuder på fika.

"Hej, här får ni varsin muffin/bulle och så får ni dela på tårtbiten och kexet därborta, om ni fortfarande vill ha något finns det en chokladboll på bordet som ni säkert kan dela i tre delar".

I övrigt:

Sweet life skrev 2013-11-15 18:40:13 följande:
    Det är väl upp till varje förälder. Sköt du dina barn så får mamman sköta sitt barn och de problem som kan uppstå....

Finns inget värre än moralmänniskor som ska sätta måttstockar på vad som är ok och inte för att visa att man är en bättre förälder... 
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Tänkttill

Olika från barn till barn och dag till dag. Så som någon skrev, sköt du ditt och skit i andra! I detta fall iaf

• Mellanmjölkens land

Dottern (2,5 år) brukar få i mängd motsvarande ½ hembakt bulle och ev 1-2 mariekex. Vatten eller mjölk till eftersom det är det enda hon dricker.

• Fika

Märkligt att ingen vill svara på frågorna hur mkt fika eller godis som ni själva ger ?! Är inte ett forum till för diskussion ? Vill ni inte diskutera ämnet så lämna gärna tråden.

• fluu

Mitt barn är snart två år. Vi fikar inte hemma till vardags utan bara om det är något speciellt besök/kalas. Än så länge får hon äta bäst hon vill eftersom det sker så sällan och hon ändå aldrig orkar med än max en bulle, en småkaka och et glas saft.
    Hon får visserligen en kaka i cafeterian på sjukhuset varje gång hon tagit blodprov så att det blir något positivt av upplevelsen.. oroar mig inte för det.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Fika
    Mellanmjölkens land skrev 2013-11-15 18:45:37 följande:
    Dottern (2,5 år) brukar få i mängd motsvarande ½ hembakt bulle och ev 1-2 mariekex. Vatten eller mjölk till eftersom det är det enda hon dricker.

Tack för ditt svar :)
  • Tow2Mater

Kalas - det brukar bli forst en eller två "slices" pizza med saft, sen ibland en glass, sen tårta och så en godispåse.

Svar på tråden Hur mycket fika är okej för barn ?