• Anonym (ensam)

Mina vänner vill aldrig hitta på något, känner mig ensam

Är 20 år och det är nu jag ska gå ut och roa mig, vara med kompisar göra en massa roliga saker.
    Dock har jag knappt ingen att göra detta med.
    De vänner jag har vill nästan aldrig hitta på något, de vill sitta hemma och titta på film i bästa fall. Aldrig gå ut och dansa eller något. Vi träffas kanske max 1 gång per månad.
    Jag sitter alltså för det mesta hemma med mina föräldrar, har varken jobb eller körkort.
    Hoppas att få plugga till våren dock blir det på distans då det är ganska långt till närmsa universitet och vi bor i en liten håla i småland.
    Som ni kanske förstår så känner jag mig så fruktansvärt ensam!
    Någon som känner igen sog?

• Svar på tråden Mina vänner vill aldrig hitta på något, känner mig ensam
  • bomman

Flytta! Gå på universitetet och flytta dit! Du kommer få massor nya vänner redan under de första veckorna! Om du bor i en håla i Småland har du massor av skolor och utbildningar att välja på. Ta tag i det och flytta!

• Anonym (22)
    Anonym (ensam) skrev 2013-11-15 21:03:05 följande:
    Är 20 år och det är nu jag ska gå ut och roa mig, vara med kompisar göra en massa roliga saker.
    Dock har jag knappt ingen att göra detta med.
    De vänner jag har vill nästan aldrig hitta på något, de vill sitta hemma och titta på film i bästa fall. Aldrig gå ut och dansa eller något. Vi träffas kanske max 1 gång per månad.
    Jag sitter alltså för det mesta hemma med mina föräldrar, har varken jobb eller körkort.
    Hoppas att få plugga till våren dock blir det på distans då det är ganska långt till närmsa universitet och vi bor i en liten håla i småland.
    Som ni kanske förstår så känner jag mig så fruktansvärt ensam!
    Någon som känner igen sog?
    O ja, så är det för mig med!
  • Anonym (ensam)

För det första så vill jag inte flytta då jag absolut inte vill bo själv..
    För det andra, har inget jobb = inga pengar och de pengar jag får räcker inte till allt.
    Dessutom så är det försent att söka till att få läsa på stället verkar det som.

• Meebo

Dina vänner kanske helt enkelt inte tycker om att gå ut och dansa och liknande?
    Jag personligen skulle aldrig få för mig att gå ut och dansa eller gå till en pub och sånt.
    För mig är det mysigare att träffa vänner hemma och som sagt titta på någon film och prata i lugn och ro.   

Och innan elaka kommentarer: nej jag är inte alkoholist, pryd eller någon person som aldrig lämnar hemmets väggar.

• Anonym (ensam)
    Meebo skrev 2013-11-15 22:08:52 följande:
    Dina vänner kanske helt enkelt inte tycker om att gå ut och dansa och liknande?
    Jag personligen skulle aldrig få för mig att gå ut och dansa eller gå till en pub och sånt.
    För mig är det mysigare att träffa vänner hemma och som sagt titta på någon film och prata i lugn och ro.   

Och innan elaka kommentarer: nej jag är inte alkoholist, pryd eller någon person som aldrig lämnar hemmets väggar.
    Då borde de ha sagt det tycker jag. Helt tråkigt verkar de inte tycka att det är då vi drog till en pub i somras.
    När jag säger att vi borde gå ut och dansa så säger de; Ja absolut! Det var såå länge sedan!
    De själva säger det också, att vi borde gå ut. Men det blir aldrig av.
    Senast för en vecka sedan skrev jag på facebook till dem, ena svarade och sa ja absolut vi får ta och bestämma en dag då alla kan. Den andra har sett men inte svarat....Och det är över en vecka sedan..
  • Anonym (ensam)

Dessutom så är det ganska kul att variera sig, ena gången man ses kanske man går ut, nästa har man filmkväll osv.
    Att bara ha filmkväll på filmkväll blir ganska tråkigt i längden..

• Anonym (pengar)

Du kan ta CSN lån och då får du pengar! ca 9020 kr i månaden med en billig etta går det runt.

• Anonym (ensam)
    Anonym (pengar) skrev 2013-11-15 22:15:19 följande:
    Du kan ta CSN lån och då får du pengar! ca 9020 kr i månaden med en billig etta går det runt.
    Absolut hade tänkt ta csn lån. Men iom att min utbildning är på distans så känns det ändå ingen mening med att flytta.
    Dessutom är min utbilning på 75% vilket jag endast skulle få runt 6500kr/månad.
  • Petite Chérie

Folk kanske är trötta på kvällen och inte orkar gå ut. Och om dina vänner är i samma sits som dig, med lite pengar, så låter det som att dom prioriterar rätt också.

You know for a guy, you act like a little bitch.
  • Anonym (ensam)
    AngieT skrev 2013-11-15 22:21:46 följande:
    Folk kanske är trötta på kvällen och inte orkar gå ut. Och om dina vänner är i samma sits som dig, med lite pengar, så låter det som att dom prioriterar rätt också.
    Jo, jag förstår verkligen att folk kan vara trötta på kvällen men någon gång kan man väl ändå gå ut?
    De är inte i samma sits, ena jobbar och pluggar samtidigt. Andra har ett heltidsjobb och hon jobbar över ofta och hon bor ca 200m ifrån sin arbetsplats så sådär fattig är hon nog inte.
  • Petite Chérie
    Anonym (ensam) skrev 2013-11-15 22:26:06 följande:
    Jo, jag förstår verkligen att folk kan vara trötta på kvällen men någon gång kan man väl ändå gå ut?
    De är inte i samma sits, ena jobbar och pluggar samtidigt. Andra har ett heltidsjobb och hon jobbar över ofta och hon bor ca 200m ifrån sin arbetsplats så sådär fattig är hon nog inte.
    Okej, men då skulle det ju förklara varför dom är trötta och inte orkar. Ena pluggar och jobbar och den andra jobbar över mycket.
    Ska ni ut så ska det ju vara när dom är utvilade och känner att dom orkar med, som i somras då. Hade dom semester vid det tillfället kanske?
    Väldigt många som jobbar använder helgen till att vila upp sig, så dom orkar med nästa vecka. Då känns det inte särskilt attraktivt att gå ut och dansa och komma hem kl. 3..

Jag tror att det skulle vara bra för dig att hitta lite nya vänner, såna som tycker om att gå ut.
  • Anonym (ensam)
    AngieT skrev 2013-11-15 22:30:28 följande:
    Okej, men då skulle det ju förklara varför dom är trötta och inte orkar. Ena pluggar och jobbar och den andra jobbar över mycket.
    Ska ni ut så ska det ju vara när dom är utvilade och känner att dom orkar med, som i somras då. Hade dom semester vid det tillfället kanske?
    Väldigt många som jobbar använder helgen till att vila upp sig, så dom orkar med nästa vecka. Då känns det inte särskilt attraktivt att gå ut och dansa och komma hem kl. 3..

Jag tror att det skulle vara bra för dig att hitta lite nya vänner, såna som tycker om att gå ut.
    Jo, men frågan är vart fasen jag ska hitta nya vänner..
    Har redan provat hobby och sånt
  • Petite Chérie
    Anonym (ensam) skrev 2013-11-15 22:34:29 följande:
    Ute kanske?

När jag var yngre(nu låter det som att jag är 50 fast jag bara är 22), så träffade jag jättemycket människor när jag var ute och festade. Träffade 2 tjejer som jag festade med nästan varje gång jag gick ut.

Idag orkar jag inte med sånt.

Det här är jag på helgerna;

• lillekatt
    Anonym (ensam) skrev 2013-11-15 22:34:29 följande:
    Sök nya kurser men inte på distans och flytta dit. 
  • Anonym (ensam)
    AngieT skrev 2013-11-15 22:37:44 följande:
    Ute kanske?

När jag var yngre(nu låter det som att jag är 50 fast jag bara är 22), så träffade jag jättemycket människor när jag var ute och festade. Träffade 2 tjejer som jag festade med nästan varje gång jag gick ut.

Idag orkar jag inte med sånt.

Det här är jag på helgerna;

Men då krävs det ju att jag går ut, och gå ut själv känns inte så vidare lockande. Speciellt då jag har ca 5-6 mil till närmsta riktiga uteställen i Växjö. Har inget körkort, tåg går inte här och sena bussar kan man glömma. Sista bussen hem går vid 18
  • Petite Chérie
    Anonym (ensam) skrev 2013-11-15 22:43:42 följande:
    Men då krävs det ju att jag går ut, och gå ut själv känns inte så vidare lockande. Speciellt då jag har ca 5-6 mil till närmsta riktiga uteställen i Växjö. Har inget körkort, tåg går inte här och sena bussar kan man glömma. Sista bussen hem går vid 18
    Så ni delar på en taxi hem efter då om du går ut med dina vänner?

Ja du.. Flytta som någon annan sa. Det låter som den enda lösningen här om du inte kan hitta nya vänner där du bor.
  • Anonym (ensam)
    AngieT skrev 2013-11-15 22:47:47 följande:
    Så ni delar på en taxi hem efter då om du går ut med dina vänner?

Ja du.. Flytta som någon annan sa. Det låter som den enda lösningen här om du inte kan hitta nya vänner där du bor.
    Går vi ut så avstår en från att dricka eller så får någon utav våra föräldrar köra.
  • Petite Chérie
    Anonym (ensam) skrev 2013-11-15 22:49:08 följande:
    Går vi ut så avstår en från att dricka eller så får någon utav våra föräldrar köra.
    Okej.

Ja, jag vet inte riktigt vad du ska göra. Är det inte bättre att ha filmkväll med vänner än att inte göra något alls? Vill dom inte gå ut så vill dom ju inte.. Obestämd
  • Anonym (ensam)

Jo, klart det är bättre att ha filmkväll än att inte ha något att göra alls. Dock träffas vi kanske max 1 gång per månad så har ju ändå inte så mycket att göra.

• Petite Chérie
    Anonym (ensam) skrev 2013-11-15 22:55:13 följande:
    Jo, klart det är bättre att ha filmkväll än att inte ha något att göra alls. Dock träffas vi kanske max 1 gång per månad så har ju ändå inte så mycket att göra.
    Tråkigt Rynkar på näsan

Dejtingsidor typ? Där kan man ju söka vänner också.
Svar på tråden Mina vänner vill aldrig hitta på något, känner mig ensam