• Anonym (Fattar inte)

Hur får jag min sambo till att borsta tänderna??!!

Min sambo sen många år tillbaka har alltid skött sina tänder, men det senaste året har han blivit sämre o sämre.

Det kan gå en vecka innan han borstar dom och jag har tagit upp det snällt och även sagt hur äckligt det är när man inte gör rent där. Det luktar apa i munnen på han men han säger att han inte känner det eller tänker på att han måste borsta dom. Han liksom kan inte se det som en normal människa gör: en självklarhet varje dag!

Åhhh blir helt galen.. Vi har knappt sex och vill absolut inte ha pussar ifrån honom så länge han agerar så.
    Jag äcklas så av hans tänkesätt och sätt att bara nonchalera det.

Ok att man kan glömma det en kväll men en vecka??

Tips på hur jag kan få honom att börja tänka på sin mun och tänder mottages gärna.

Givetvis blir han sur när jag påpekar detta. Jag har kanske sagt till honom 3 ggr.

• Svar på tråden Hur får jag min sambo till att borsta tänderna??!!
  • Anonym (nn)

Jag skulle anta att han gör så för att han INTE vill ha pussar eller sex.

Skulle ignorera tills jag inte orkar längre.. sen gå vidare i mitt liv. 

• Fiaz

Vad äckligt! Säg till på skarpen och påminn honom om tandborsten!

• Anonym (Mericano)

Hur är det med övriga hygienen. Struntar han i det också eller är det bara tandborstningen han inte sköter?

• Anonym (Fattar inte)

Det är bara tandborstningen han inte sköter.

I allt annat är han väldigt petig och noggrann i.

Han försöker pussa mig men jag vänder kinden till. Han förstår inte ändå. Eller så gör han det men struntar i det.

• Olympia

Du får helt enkelt säga till honom att det är äckligt och att du inte vill pussa honom så länge han inte sköter sin munhygien.

• Anonym (vägra)
    Olympia skrev 2013-11-15 21:52:15 följande:
    Du får helt enkelt säga till honom att det är äckligt och att du inte vill pussa honom så länge han inte sköter sin munhygien.

precis som Olympia skrev, förklara VARFÖR du vänder kinden till.
  • Maroschka

Fy fan vad äckligt. Jag som knappt klarar av om min man glömmer det en morgon. För det är ju som din sambo säger, att personen själv känner det inte men absolut gör omgivningen det.

Och efter en hel vecka!? Fyyy....

• Anonym (Rena tänder)

Usch vad snuskigt äckligt!

Ge honom en eltandborste, då behöver han inte anstränga sig så mycket...  

Googla bilder och fakta om hur tänderna blir om man inte sköter om de. (Men han är ju som sagt en vuxen man, du kan ju inte tvinga honom att borsta tänderna). 

• Anonym (usch)

Att man ska behöva påpeka för en vuxen människa att borsta tänderna är ju egentligen sorgligt. Känner man inte själv att man luktar apa i munnen, så kan man väl ändå lita på sin partner som omtalar detta.

Varför har han slutat sköta sina tänder, om han varit bra på det tidigare kan man undra? Att duscha och raka sig och sen skita i att borsta tänderna finns det ingen logik i. Jag undrar om du verkligen på allvar talat med honom om detta? Sagt till på skarpen ordentligt? Jag tycker det är fruktansvärt äckligt och nonchalant av honom. Lider han inte själv, så kunde han ju av respekt för dig borsta av gaddarna.

• Thotis90

Om min sambo hade varit som din hade jag inte låtit honom röra mig alls, just för att han skall få upp ögonen.

Oförklarligt barnlös - hedblom.blogg.se
Svar på tråden Hur får jag min sambo till att borsta tänderna??!!